نماينده مردم لرستان در مجلس شوراي اسلامي در توصیه به رئیس جمهور گفت: اجازه ندهید گروهی به نام جریان انحرافی بیش از این در زیر لوای شما توسعه یابند و شاخه بزنند چرا که آنچه مسلم است فاصله و زاویه این گروه همانند گروه فتنه دوری از آرمان های انقلاب، اسلام و رهبری است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، رضا رحیمی نسب در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۵ دی ماه) در نطق میان دستور خود در ارتباط با مسائل حوزه انتخابیه خود با تأکید بر ناراحتی مردم لرستان به خاطر بی توجهی مسئولین به این منطقه و نسبت به افتخارات تاریخی اين استان گفت: از هر گروهی با هر نیتی که با دول متجاوز مبارزه کردند فیلم‌های بسیاری ساخته و کتاب‌های زیادی نگاشته و تندیس آنها بر بالای میادین نصب شده است اما مردم لرستان و رشادت‌های آنها در این میان بی‌سهم مانده‌اند.

رحیمی نسب با انتقاد از وجود این نگرش غلط در نگاه به شهدای انقلاب اسلامی، تأکید کرد: شک نداریم در تجلیل و تکریم و تألم و تأثر برای شهدای دهه غدیر کوتاهی های بسیار شده است اما درست یک سال قبل از این فاجعه اتفاق مشابهی در لرستان رخ می دهد و شهدای آن به نام دهه کرامت مورد بی توجهی شخص رئیس مجلس و رئیس جمهور قرار گرفتند.

وی افزود: شهدا در بارگاه باری تعالی دارای ارزشی متعالی هستند و باید در توجه و برگزاری یادبود برای آنها انصاف و عدالت را رعایت کرد.

رحیمی نسب لرستان را با تمام توانایی‌های بالقوه‌اش در جدول پایین توسعه‌های کشور اعلام و تأکید کرد: طبق نظر کارشناسان بخش‌های مختلف این استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا به میانگین توسعه کشور برسد و اگر هر سال اعتبارات استانی را ۲۰۰ میلیارد تومان فرض کنیم بیش از ۱۰۰ سال وقت لازم داریم تا به میانگین توسعه کشور نزدیک شویم که البته این توقع شرط محال است.

این نماینده مجلس با بیان این پرسش که نقش مجلس و دولت در طرح و بیان لوایحی که استان‌هایی همچون استان لرستان را در مسیر توسعه قرار دهد چه بوده است، گفت: نمودار رشد و پیشرفت کشور حاکی از این موضوع است که عده‌ای با استفاده از پست‌های دولتی و مجلسی حقوق استان‌های مختلفی از جمله لرستان را نادیده گرفته و بلکه به غارت برده اند و امروز نیز گستاخانه بیش از دیگران همچنان به دنبال چپاول هستند.

رحیمی نسب با اشاره به اینکه باید بیش از این به رعایت اصل ۴۴ توجه کرد گفت: به خاطر همه بی‌توجهی‌ها باید از مردم عذرخواهی نمود و از خداوند بابت همه قصورها درخواست بخشش کرد.

وی در توصیه به رئیس جمهور گفت: اجازه ندهید گروهی به نام جریان انحرافی بیش از این در زیر لوای شما توسعه یابند و شاخه بزنند چرا که آنچه مسلم است فاصله و زاویه این گروه همانند گروه فتنه دوری از آرمان های انقلاب، اسلام و رهبری است.

رحیمی نسب در تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفت: در اتمام چهار خط گردنه خرم آباد، نیکو دشت و جاده‌های روستایی تسریع کنید.

وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت تعطیلی برخی کارخانه ها و به رئیس سازمان میراث فرهنگی به خاطر عدم توجه به نیروهای متخصص در آن سازمان در لرستان و به وزیر جهاد کشاورزی به خاطر نادیده گرفتن حقوق کشاورزان تذکر داد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار