رئیس جمهوری آمریکا درباره دخالت نکردن در پرونده قضایی پل منافورت اطمینان داد.

ترامپ: در امور قضایی دخالت نخواهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ -- رئیس جمهوری آمریکا -- درباره دخالت نکردن در پرونده قضایی پل منافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی اش اطمینان داد.

ترامپ ضمن ابراز همدری با پل منافورت، بار دیگر اطمینان داد در امور قضایی مرتبط با این پرونده دخالت نخواهد کرد.

منافورت روز سه‌شنبه در پرونده دو فقره جعل بانکی، پنج فقره تقلب مالیاتی و یک فقره عدم افشای حساب‌های بانکی خارجی از سوی دادگاه محکوم شد. وی ممکن است به تحمل هشتاد سال زندان محکوم شود. با این وجود، دادگاه هنوز هیچ حکمی درباره میزان مجازات منافورت صادر نکرده است.

حکم نهایی روز بیست و نهم ماه اوت منتشر خواهد شد. روزنامه نگار فاکس نیوز که روز چهارشنبه با دونالد ترامپ مصاحبه ای داشته است، می گوید: «پس از پایان این مصاحبه رئیس جمهور به وی گفته است که قصد دارد موضوع عفو پل منافورت را، که اخیرا در پرونده تقلب بانکی و مالیاتی محکوم شده، مورد بررسی قرار دهد».

این خبرنگار چهارشنبه شب در برنامه‌ فاکس نیوز گفت: «تصور می‌کنم رئیس جمهور برای منافورت احساس تاسف می‌کند». با این وجود، فرضیه عفو ریاست جمهوری در مصاحبه ای که پنج شنبه صبح توسط کانال محافظه کار پخش شد، مطرح نشده است. گمانه‌زنی درباره عفو منافورت در حالی مطرح شده، که یک عضو کنگره آمریکا گفته است چنانچه ترامپ، مدیر سابق کمپین انتخاباتی اش را عفو کند، باید به منظور ادای توضیحات در دادگاه حاضر شود.

دونالد ترامپ در توئیتی که روز چهارشنبه درخصوص حکم صادر شده درباره پل منافورت منتشر کرد، وی را «مردی شجاع» توصیف کرد و نوشت: «من برای منافورت و خانواده فوق‌العاده او بسیار ناراحت هستم.»

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز با انتقاد از دستگاه قضایی، بار دیگر تاکید کرد این دستگاه به طور ناعادلانه با اطرافیان وی برخورد می کند.

محاکمه مانافورت در پی تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه رسیدگی به موضوع دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا امکان پذیر شد.

منافورت به مدت سه ماه رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ بود و در ژوئن سال 2016 میلادی در یک نشست مشترک با روس‌ها شرکت داشته است. گفته می‌شود در این نشست، طرف روسی پیشنهاد کرده بود اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ارائه کند.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه به انتقاد از جف سشنز، دادستان کل آمریکا پرداخت و وی را به دلیل این که هرگز بر وزارت خانه متبوع اش کنترل نداشته است، مورد نکوهش قرار داد.

با این وجود، ترامپ تاکید کرد وی خود را درگیر این قبیل پرونده های قضایی نمی کند. وی گفت: «بدون شک این بهترین کاری است که می توانم انجام دهم.» رئیس جمهور آمریکا جف سشنز را به دلیل کنار کشیدن خودش از تحقیقات مولر نبخشید و با زیر سوال بردن عمکرد وی، بار دیگر نارضایتی اش از وی را در فاکس نیوز تکرار کرد و از انتخاب وی ابراز پشیمانی کرد.

انتهای پیام/

ترامپ منافورت را عفو نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار