مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:در سه ماهه نخست سال جاری تلفات جاده در این استان ۱۰ درصد کاهش داشته است.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ نفر بر اثر سوانح رانندگی در محور‌های برون شهری استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از ۱۰ درصد کاهش حکایت دارد.

شکری ادامه داد: در این مدت از نظر تعداد تصادفات جرحی و فوتی به ترتیب شاهد ۹ و ۱۵ درصد کاهش هستیم که امیدوارم این روند کاهش استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به عوامل کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای و تلفات ناشی از آن اذعان کرد: اجرای عملیات آشکارسازی و ایمن سازی جاده ها، نصب دوربین‌های سرعت سنج و همچنین ارائه آموزش‌های لازم جهت نهادینه سازی فرهنگ صحیح رانندگی و حضور و کنترل مستمر پلیس راه استان از جمله این عوامل را شامل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان ماکو رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در این حوزه استحفاظی تعداد فوتی‌ها از ۳ مورد در سه ماهه اول سال قبل به صفر مورد در سه ماهه اول سال جاری تقلیل یافته است که امیدواریم این عدد برای تمامی جاده‌های کشور اعلام شود.

انتهای پیام/م

کاهش سوانح رانندگی در آذربایجان غربی

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.