امام جمعه موقت اهواز گفت: امیرالمومنین (ع) در بخشی از خطبه هایشان به قربانی کردن اشاره می‌کند و می‌فرماید قربانی خود را به ۳ قسمت تقسیم کنید، از آن بخورید و به فقرا و صدقه بدهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: در اسلام و سبک زندگی اسلامی خوردن و خوراندن همراه هستند و اگر این 2 از هم جدا شوند و کسی تنها به فکر خوردن خود باشد فساد تولید می شود. دستورات اسلام تولید خساست نمی کند.

وی افزود: اگر اهل رحم کردن به دیگران هستید خداوند به شما رحم می کند و باید به دیگران رحم کرد و این امر یکی از دستورات دینی خداوند است که اگر به دیگران رحم و نیازمندان را اطعام کنیم خداوند به ما رحم خواهد کرد.

حاجتی عنوان کرد: یکی از دلایل مهم قربانی این است که فقرا از زندگی و دارایی ما بهره مند شوند. قربانی کردن حاجیان در سرزمین منا و یا قربانی کردن مذهبی در هر جایی، بزرگداشت پرچم الهی و به اهتزاز درآوردن پرچم دینی است. بنابراین نباید از قربانی کردن به عنوان یکی از مستحبات نیک و بزرگ غافل شویم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: یکی از پژوهشگران غربی از کشور آمریکا برای تحقیق به ایران من را اعلام کرد که در غرب از اطعام مادی بهره‌مند هستیم اما از اطعام معنوی بهره‌مند نیستیم و در واقعیت این هستیم .

وی ادامه داد: جامعه اسلامی به بلوغ رسیده و به معنی این است که مردم در اطعام مادی و معنوی خود فقرا و افراد نیازمند و مسکین را شریک بدانند.

حاجتی عنوان کرد: تنها گوسفند یا شتر قربانی نیستند و هر عملی که با آن به خداوند قرب پیدا کنیم که از مصادیق قربانی است مهمتر از گوسفند، قربانی کردن نفس العماره است. اینکه نفس را به قربانگاه ببریم بهترین نوع قربانی عنوان شده است.

وی بیان داشت: بسیاری اعتقاد دارند که در این روز نباید حواسمان را تنها به قربانی کردن گوسفند متمرکز کنیم بلکه باید خودمان را در راه حق، ولایت و ائمه و اهل بیت قربانی کنیم.

انتهای پیام/م

کمک به فقرا در عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.