آنگ سان سوچی در یک سخنرانی در سنگاپور، مسلمانان روهینگیا را تروریست و عامل بحران انسانی اخیر در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگ سان سوچی، برنده جایزه نوبل و رهبر حزب حاکم میانمار، در یک سخنرانی در سنگاپور، مسلمانان روهینگیا را تروریست خواند.

با این حال، او در این سخنرانی به طور مستقیم نامی از مسلمانان روهینگیا به زبان نیاورد. در پی حمله ارتش میانمار به این مسلمانان در یک سال گذشته، بالغ بر 700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ایالت راخین این کشور گریخته اند.

سوچی در سخنرانی خود گفت: «خطر فعالیت‌های تروریستی که دلیل اصلی وقایعی بود که به بحران انسانی در راخین منجر شد، امروز همچنان وجود دارد.»

او که پیش از این به عنوان نماد تلاش میانمار برای رسیدن به دموکراسی شناخته می‌شد، اکنون به دلیل سکوت کردن درباره سرکوب شدید نظامی علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین که به عنوان «پاکسازی قومی» خوانده شده، مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است.

میانمار و بنگلادش در اواخر سال 2017 میلادی بر سر بازگرداندن پناهجویان روهینگیا به توافق رسیدند. سوچی گفت مناطقی برای اسکان افرادی که به بنگلادش گریخته و اکنون در حال زندگی در اردوگاه‌های پناهجویان هستند، در نظر گرفته شده است.

مقامات میانمار دست زدن به پاکسازی قومی را رد و گزارش‌ها درباره خشونت علیه این اقلیت را تکذیب می‌کنند. به باور اکثریت بودایی میانمار، مسلمانان روهینگیا که خود را اهالی بومی ایالت راخین می‌دانند، اتباع غیرقانونی هستند. به همین دلیل، این افراد از کسب حق شهروندی میانمار بی‌بهره هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رضا
۱۷:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
دنیا خجالت بکشه که چند سال قبل از رئیس جمهور شدن این خانم رو بعنوان مدافع صلح و فعال حقوق بشر حلوا حلوا میکردند.
آخرین اخبار