دولت پاکستان اعلام کرد این کشور برای نواز شریف، نخست وزیر سابق که در زندان به سر می‌برد، ممنوعیت خروج از کشور صادر خواهد کرد

نواز شریف ممنوع الخروج می‌شود­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ­دولت پاکستان روز دوشنبه در یکی از اولین تصمیمات خود اعلام کرد این کشور برای نواز شریف، نخست وزیر سابق که در زندان به سر می‌برد، ممنوعیت خروج از کشور صادر خواهد کرد.

شریف در دادگاه به اتهام اختلاس و فساد به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد. مریم نواز دختر او نیز به اتهام مشابه به هفت سال زندان محکوم شده است.

عمران خان در ماه ژوئیه و پس از ایجاد کمپینی تبلیغاتی در دادگاه‌ها و خیابان‌های پاکستان علیه نواز شریف، پیروز انتخابات شد. وی نواز شریف و خانواده اش را به غارت خزانه کشور و پولشویی در دیگر کشور‌ها متهم کرده بود.

فؤاد چودری وزیر اطلاعات پاکستان اعلام کرد ممنوعیت خروج نواز شریف و دخترش که در جلسه تحلیف کابینه عمران خان تصویب شد، بخشی از تلاش‌های دولت برای تحکیم روند پاسخگو کردن مسئولان است.

وی در حضور خبرنگاران در اسلام آباد گفت: «تصمیم گرفته شده است که نام نواز شریف و دخترش در فهرست افراد ممنوع الخروج از کشور قرار گرفته شود.»

انتهای پیام/

ممنوعیت خروج نواز شریف از پاکستان

برچسب ها: آسیا ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار