دبیر اجرایی خانه کشاورز استان سمنان گفت: پرداخت خسارت ناشی از سرمازدگی فروردین امسال باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدحسین خنکال دبیر اجرایی خانه کشاورز استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: پرداخت خسارت ناشی از سرمازدگی فروردین امسال باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در استانی زندگی می‌کنیم که هیچ سالی محصولات کشاورزی از عوامل قهری مصون نیست لذا تقاضا کردیم در این نشست از استمهال وام کشاورزان برای استان‌هایی که مورد خسارت قرار گرفتند، استان سمنان به‌صورت ویژه دیده شود که وی نیز این امر را پذیرفت و در حال طی مراحل اداری است.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان سمنان تصریح کرد: ۱۶ فرودین امسال نیز با سرمای بی‌سابقه‌ای در شاهرود مواجه بودیم که از بین رفتن باغات را به دنبال داشت که با توجه به حضور رئیس ستاد مدیرت بحران کشور در شاهرود هنوز باغاتی که بیمه بودند و آن‌هایی که از بیمه برخوردار نبودند تعیین تکلیف نشده‌اند.

محمدحسین خنکال گفت: برخی از کشاورزان طی ۲۰ سال گذشته سیستم آبیاری نوین را انجام دادند و تسهیلات دریافتی خود را نیز پرداخت کردند اما باگذشت زمان این سیستم‌ها دچار فرسودگی شده و نیازمند ترمیم و بازسازی است اما در اجرای این سیستم‌ها تنها یک‌بار می‌توان از تسهیلات استفاده کرد لذا مقرر شد تا امکان استفاده مجدد از تسهیلات برای این امر نیز فراهم شود.

انتهای پیام / ق

پرداخت خسارت باغات استان سمنان ناشی از سرمازدگی تعیین تکلیف شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.