حسینی گفت: یاد و خاطره عزت الله انتظامی هیچ وقت از حافظه تاریخی هنر ایران فراموش نخواهد شد.

سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، ضمن ابراز تاسف از درگذشت عزت الله انتظامی، درباره این هنرمند به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: استاد انتظامی هنرمندی است که بیش از ۷۰ سال در صحنه حضور داشت و برای نسل‌های ایران خاطره‌سازی کرد، یاد و خاطره او بی‌تردید جاودان خواهد بود و هیچ وقت از حافظه تاریخی هنر ایران فراموش نخواهد شد.

وی درباره ماندگارترین نقش و اثر این هنرمند اظهار کرد: به قول قیصر امین پور در این چمنزار که ز گل‌های برگزیده پر است/ برای چیدن گل انتخاب لازم نیست. همه کار‌های استاد انتظامی در تئاتر و سینما زمانی که مخاطب با ایشان مواجه می‌شود، کارستان است و نقشی که ایفا کردند، بیش از ایفای نقش بوده است.

انتظامی مکتب و هنر بازیگری خاصی را از خود به یادگار گذاشت

همچنین، شهرام کرمی مدیر کل اداره هنرهای نمایشی، درباره عزت الله انتظامی و تاثیر او بر هنر تئاتر کشور به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:  فقدان ایشان برای جمعه هنری کشورمان، سنگین و سخت است. نقش ایشان در فضای تئاتر ما غیر قابل انکار است. ایشان چه در سینما و چه در تئاتر صاحب سبک بودند. درگذشت ایشان فقدان بزرگی است. لقب «آقای بازیگر سینمای ایران» شایسته‌ترین واژگان برای ارج نهادن به هنر آن بزرگوار است.

وی افزود: من در سنی نبودم که ایشان را بر صحنه تئاتر ببینم؛ اما یادگاری‌ ایشان برای هنر تئاتر ما نه چند اثر خاص که چیزی تحت عنوان مکتب و هنر بازیگری بوده است. یادگاری که قطعاً نسل فعلی هنرمندان ما از آن بهره می‌برند. این حسرتی بزرگ برای ماست که در سال های اخیر ایشان را بر صحنه تئاتر ندیدیم.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار