وزیر راه کابینه دوازدهم در آغاز دومین روز سفر خود به استان سمنان به فرودگاه مرکز این استان رفت و از نزدیک شاهد اجرای عملیات بهسازی این پروژه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس آخوندی صبح جمعه در آغاز دومین روز از سفر خود به استان سمنان وارد فرودگاه سمنان شد و از نزدیک در جریان پروژه‌های عمرانی این فرودگاه قرار گرفت.

آخوندی روز گذشته نیز در فرودگاه شاهرود حاضر شد تا نشان دهد زیرساخت‌های هوایی استان سمنان مد نظر او خواهند بود.

فرودگاه سمنان در قالب طرح‌های پنج ساله، ۱۰ ساله و ۲۰ ساله عملیاتی و طرح جامع فرودگاه ۲۰ تیر ۹۴ ابلاغ شده و مراحل پایانی فرودگاه سمنان در حال طی شدن است.

 بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی باید در دستور کار قرار گیرد

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی تأکید کرد و گفت: علاوه بر حفاظت از بنا‌های تاریخی باید با استفاده از تکنولوژی‌ها روز از بنا‌های تاریخی بهره‌برداری کنیم.

عباس آخوندی شامگاه گذشته در جلسه هماهنگی و بررسی پروژه‌های راه وشهرسازی شهرستان دامغان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با بیان اینکه دشمن فشار‌های زیادی را علیه مردم ایران وارد می‌کند اظهار داشت: با وجود همه این فشار‌ها و هجمه‌ها سازندگی در کشور همچنان ادامه دارد و این مهم با همکاری همه قوا و به ویژه ملت ایران در حال انجام است و باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه دشمن توطئه‌های و نقشه‌های متعددی برای دلسرد کردن مردم دارد اضافه کرد: باید با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان زمینه بیش از پیش سازندگی در کشور فراهم شود و نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز همه باید سعی کنند درک درستی از شرایط داشته باشند گفت: مردم و مسئولان باید در کنار هم باشند و مدیران باید تلاش کنند با تعامل با مردم از مشکلات آنان اگاه شده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

آخوندی بر ضرورت حضور مسئولان در اجتماعات و در بین مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان به عنوان خدمتگزارن باید در کنار مردم باشند و با شنیدن مشکلات و درد دل‌هایشان آنان را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به امید دارد گفت: زمانی امید در جامعه به وجود می‌آید که مردم بدانند مسئولان در کنار آن‌ها بوده و مشکلات آنان را گوش می‌کنند.

ضرورت تدوین برنامه جامع بازآفرینی شهرستان دامغان

وزیر راه و شهرسازی از شهر‌های استان سمنان بویژه شهرستان دامغان به عنوان شهری تاریخی نام برد و گفت: شهرستان دامغان دارای قدمت تاریخی زیادی بوده و باید از ظرفیت‌های تاریخی این شهر برای توسعه آن بهره برد.

آخوندی بر ضرورت تدوین برنامه جامع بازآفرینی شهرستان دامغان تأکید کرد و از مدیران زیرمجموعه خواست تا هر چه سریعتر برای تدوین برنامه جامع بازآفرینی شهری دامغان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دامغان شهری تاریخی است و بازآفرینی این شهر، می‌تواند آن را به عنوان یک شهر تاریخی به الگویی برای دیگر شهر‌های تاریخی ایران بدل کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مساجد، بازار، بارو و ارگ‌های مختلفی که در شهر دامغان قرار دارد؛ همه دارای ارزش‌های تاریخی بسیار مهمی است افزود: بازآفرینی این ساختمان‌های تاریخی می‌تواند در راستای ارزش آفرینی بنا‌های ملی بسیار مؤثر باشد.

عبدالمجید نژادصفوی مدیر کل راه و ترابری استان سمنان گفت: هزار کیلومتر راه استان در دامغان است که ۳۲۵ کیلومتر آن شریانی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان دامغان ۳۱ پروژه راه در حال احداث است افزود: امسال ۵ کیلومتر از محور امیریه به دامغان به عنوان پایلوت طرح استانداردسازی آغاز شده است.

وزیر راه و مسکن و شهرسازی در سفر خود به دامغان از جاده دامغان به معلمان بازدید کرد.

عملیات ساخت باند دوم محور دامغان به معلمان به طول ۵۵ کیلومتر با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان چند ماهی است آغاز شده است.
بازدید از بافت فرسوده در مرکز شهر در جوار مسجد جامع و ساختمان حوزه علمیه فتعلی بیگ از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به دامغان بود.

ساختمان حوزه علمیه فتعلی بیگ در زمینی به مساحت ۴ هراز مترمربع در ۳ طبقه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

آخوندی در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز حضور خواهد یافت.

مهدیشهر دیگر میزبان عباس آخوندی وزیر راه کابینه دوازدهم است.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.