رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ذخیره سازی سه هزار و ۷۹۳ تن برنج و ۴۷۰ تن مرغ منجمد در انبار و سردخانه‌های لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار،رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر سه هزار و ۷۹۳ تن برنج و ۴۷۰ تن مرغ منجمد در انبار و سردخانه‌های استان ذخیره شده است.

عبدالرضا بازدار افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو گرم مرغ ۵۱ هزار و ۷۵۰ ریال در کشور اعلام شده که با سود متعارف ۱۰ درصدی برای مرغداران در استان، ۶۷ تا ۷۰ هزار ریال است.


وی تولید مرغ استان را سالانه ۶۵ هزار تن برشمرد و اظهارداشت: ۲۰ هزار تن از این میزان مازاد است که به سایر استان‌ها صادر می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: قیمت سویا نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته درحالی که ۲ دوره جوجه ریزی در لرستان با مصرف بیش از هشت هزار تن سویا انجام شده، اما سهمیه دولتی این نهاده تا کنون ۵۰۰ تن بوده و مابقی آن از بازار آزاد خریداری شده است.


بازدار توزیع گوشت مرغ منجمد را بهترین راهکار برای کنترل قیمت‌ها دانست و اضافه کرد: ۴۷۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب ۶۷ هزار و ۵۰۰ ریال برای مصرف کننده در سردخانه‌های استان وجود دارد که به دلیل نوع ذائقه مردم، از این ماده غذایی استقبال نمی‌شود.


وی افزود: در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۸ تن گوشت گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۳۳۰ هزار ریال توزیع شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۳۷ تن گوشت منجمد وارداتی نیز ذخیره شده، اظهارداشت: پنج هزار تن شکر نیز در انبار‌ها موجود است.

 

انتهای پیام/ب

 

۴۲۶۳ تن برنج و مرغ در لرستان ذخیره شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
وای یعنی خراب نمیشه انبار می کنند ؟