شافعی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد ثروت واقعی جامعه است، گفت: سالیان سال به دنبال اقتصاد مقاومتی و جامعه تولید محور هستیم اما متاسفانه به اهمیت سازمان‌های مشارکت محور نپرداخته‌ایم.

تشکل‌های مردم نهاد ثروت واقعی جامعه استبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نخستین همایش تشکل‌های ملی کشور با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد، اظهار کرد: در صورتی که مردم و سازمان‌های مردم نهاد دوشادوش یکدیگر برای رشد اقتصاد تلاش کنند، می‌توان به شکوفایی اقتصاد امیدوار بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایرانی تصریح کرد: اقتصاد ایران علی‌رغم پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه، همچنان با مشکلات فراوانی مواجه است که بخشی از آن به شاخه های کلان اقتصادی و پایین بودن سطح سرمایه گذاری و تولید باز می‌گردد و بخشی به متناسب نبودن ساختارها و زیربناهای اقلیمی مانند کم آبی متاثر است.

وی افزود: محدودیت ها و مشکلات سر راه تشکل ها سبب پایین آمدن مشارکت سازمان های مردم نهاد شده است.

شافعی گفت: تاکنون در کشور علاقه‌ای به همفکری و هم نوایی تشکل‌های مردم نهاد در حل مشکلات دیده نشده و اهمیت این سرمایه اجتماعی نادیده گرفته شده است که بخشی از آن به وابستگی به منابع نفتی مربوط است و بیگانه شدن با واقعیت‌های اجتماعی کشور را به دنبال داشته است.

به گفته وی، تشکل‌های مردم نهاد ثروت واقعی جامعه است.

شافعی گفت: سالیان سال به دنبال اقتصاد مقاومتی و جامعه تولید محور هستیم اما متاسفانه به اهمیت تشکل و سازمان‌های مشارکت محور نپرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: بارها بر اهمیت بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی تاکید شده است اما در عمل در تصمیم گیری های و سیاست گذاری های اهمیت چندانی به نظرات این بخش داده نمی شود‌.

رئیس اتاق بازرگانی افزود: بخش خصوصی نمی‌تواند تنها مجری تصمیماتی باشد که برخی از آنها را مناسب نمی‌داند، باید قوانین و مقررات با ضروریات کسب کار انطباق داشته باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت بخش خصوصی منافاتی با تصمیمات دولت ندارد و محدودیت ها دولتی را درک می‌کنند و اساس کار زمینه‌سازی انجمنی‌های کسب کار به حیطه قانون گذاری ها به منظور تامین منافع ملی و صنفی باشد این هدف در سایه اجماع فراگیر گسترده و میان صاحبان کسب و کار و تشکل‌ها قابل دستیابی است.

شافعی در پایان گفت: باید در اتاق بازرگانی تضاد منافع و اختلاف سلیقه ها را حل و فصل کنیم و با یک دیدگاه دقیق و مسئولیت پذیری فعالان واقعی بخش شرایط را برای فعالیت آنها را فراهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار