مراسم افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده کرمانشاه و سامانه تصمیم به منظور پیشگیری از وقوع پدیده طلاق امروز همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مراسم افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده کرمانشاه و سامانه تصمیم به منظور پیشگیری از وقوع پدیده طلاق امروز همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور دکتر دکتر عبدالرضامصری، قاسم جاسمی نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس، دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، معاون اجتماعی دادگستری استان و دیگر مسئولان برگزار شد .

دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده کرمانشاه به راه اندازی این سامانه در کرمانشاه به عنوان یکی از استان های دارای نرخ بالای طلاق در کشور، اشاره کرد.

وی گفت: هزینه مراجعه زوجین متقاضی به این مرکز توسط بهزیستی رایگان است و چنانچه افراد برای سازش به مشاوره های تخصصی نیاز داشته باشند به مراکز مشاوره مورد تایید بهزیستی و دادگستری ارجاع داده می شوند که هزینه مشاوره های تخصصی برای افراد نیازمند رایگان و برای دیگر افراد طبق تعرفه مشخص شده قوه قضاییه است.

امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : خوشبختانه این مراکز توفیقات خوبی داشتند و سال گذشته با خدمات این مراکز 25 درصد پرونده‌های طلاق استان به سازش انجامید.

قادری علت اصلی طلاق در استان را عدم مهارت‌های زندگی با 54 درصد موارد طلاق عنوان کرد و افزود: در رده‌های بعدی اعتیاد با 15 درصد، روابط فرازناشویی با 15 درصد، مشکلات اقتصادی با هشت درصد و دخالت اطرافیان با پنج درصد به عنوان علل اصلی طلاق مطرح هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار طلاق استان در سال گذشته، گفت: متاسفانه به خاطر کاهش آمار ازدواج، میزان کاهش طلاق در استان به چشم نمی‌آید، چرا که همپای کاهش طلاق، آمار ازدواج در استان نیز کاهش داشته و از حدود 20 هزار ازدواج در سال 1394 به 16 هزار و 990 ازدواج در سال گذشته رسیده است.

وی افزود: در همین راستا مرکز جامع مراقبت از خانواده با همکاری دادگستری در استان راه اندازی شده و هم اکنون در این مرکز هشت دفتر مشاوره و شش نیروی مددکار و روانشناس فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای هدفمند ونظام‌مند کردن خدمات مشاوره احداث شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.