به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر در کارگاه توانمندسازی اولیاء دانش آموزان دیر آموز با هدف مداخله بهنگام که در محل گروههای آموزشی ناحیه یک شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تسهیل در روند آموزش دانش آموزان دیرآموز از طریق به کارگیری شیوهها و راهبردهای درمانی و آموزشی به هنگام قابل درمان و پیشگیری است.
وی افزود: عدم شناخت و آگاهی اولیاء از ویژگیها و نیازهای این دانش آموزان میتواند آثار جبران ناپذیری بر آینده آنها ایجاد کند لذا مشارکت و آموزش والدین راز موفقیت برنامههای تدوین شده برای آنان بوده و برنامه ریزی و آموزش برای این دانش آموزان باید همگام با والدین آنان باشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: دانش آموزان دیرآموز که ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل میدهند در یادگیری مفاهیم جدید نسبت به همسالان خود به زمان، تکرار و صبر بیشتری در فرآیند آموزش نیاز دارند و توانایی یادگیری مهارتهای تحصیلی را دارند.
وی با بیان اینکه این دانش آموزان با هر میزان بهره هوشی و توان ذهنی پس از پایان تحصیلات به جامعهای وارد میشوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نمیشود و همه باید در یک جامعه گسترده هزار نقش و رنگ با هم به تفاهم برسند، اعلام کرد: آماده کردن افراد برای زندگی طبیعی، از اهداف اصلی آموزش این دانش اموزان است.
رنجبر تصریح کرد: نقش والدین به عنوان معلمان طولانی مدت این دانش آموزان اجتناب ناپذیر است و بین مدرسه و خانه باید ارتباط فعال وجود داشته باشد و معلمان نیز باید دارای شناخت کافی از این دانش آموزان و نحوه ارتباط با خانوادههای آنان باشند.
وی در ادامه اظهار کرد: البته با شناخت ویژگیهای دانش آموزان دیرآموز و مشکلات آنها و همچنین تشخیص نوع و درجه مشکلات، میتوان کمکهای بسیار بزرگی به این دانش آموزان ارائه کرد، زیرا این دانش آموزان میتوانند با تلاش و کوشش بیشتر و برنامه ریزی اختصاصی در کنار دانش آموزان عادی ادامه تحصیل دهند.
در راستای برگزاری کلاسهای مداخله به هنگام نوآموزان دیرآموز و به منظور توجیه و آشنایی اولیاء این نوآموزان با ویژگی و شرایط آموزش آنان در ادامه این کارگاه مباحث تخصصی توسط کارشناس حوزه مشکلات ویژه یادگیری آموزش و پرورش استثنایی استان ارائه شد.
انتهای پیام/م