پارسا فرهیخته و هیژا حسامی دو دانش آموز سنندجی به مرحله نهایی نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو راه یافتند.

 منتشلو مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو علوم و فناوری با ثبت‌نام بیش از ۱۸ هزار داوطلب در ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی شروع به کار کرد.
وی افزود:مرحله دوم این المپیاد، با حضور ۴۰۸ نفر برتر مرحله اول، در روز جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ در هفت شهر از سراسر کشور برگزار شد.
منتشلوبیان کرد:دراین آزمون ۴۳۷ نفر به مرحله دوم راه یافته بودند و آزمون این مرحله با حضور ۹۳ درصدی منتخبان به صورت تستی و تشریحی شامل ۲۰ سوال تستی و ۴ سوال تشریحی با محور‌های نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوزیست‌فناوری و شبیه‌سازی برگزار شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کردستان گفت: محتوای سوالات در این چهار محور را مباحث مبانی نانو، روش‌های سنتز، روش‌های مشخصه‌یابی و کاربرد‌های فناوری نانو تشکیل داده بود.
وی با اشاره به راه یابی ۳۱ دانش‌آموز از سراسر کشوربه مرحله نهایی نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو علوم و فناوری گفت: استان‌های خراسان رضوی با هفت نفر و مازندران با پنج نفر، بیشترین نماینده را در میان برگزیدگان دارند. آذربایجان شرقی و بوشهر هرکدام با چهار نماینده، کردستان و هرمزگان هرکدام با دو نماینده و استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، کرمانشاه و یزد هرکدام با یک نماینده در مرحلۀ نهایی المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو حضور دارند.

منتشلور افزود: پارسا فرهیخته و هیژا حسامی به عنوان نمایندگان استان کردستان موفق شدند به مرحله نهایی این آزمون راه یابند.
وی گفت:انجام آزمایش کاربردی فناوری نانو به همراه انجام تست‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه، برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو، برگزاری بازدید‌های تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نانو، آموزش‌های شیوه ارائه، گزارش کار و مقاله‌نویسی علمی و برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نهایی بخش‌های اصلی این اردوی علمی است.
گفتنی است، مرحله سوم این المپیاد، با حضور افراد برگزیده، به صورت یک اردوی علمی آموزشی و رقابتی در دهه دوم شهریور ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

موفقیت دانش‌آموزان کردستانی در آزمون المپیاد دانش‌آموزی نانو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.