نشست بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی بافق با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در نشست بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی بافق مسئولان به بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی پرداختند و موضوعات و پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کردند.

خوشگذران، رئیس بهزیستی بافق در این نشست مشکل عمده این نهاد در بافق را کمبود موسسات پیشگیری عنوان کرد و گفت:میزان درخواست طلاق در سال ۹۵، ۱۵۶ در سال ۹۶، ۱۷۲ و در پنج ماهه اول سال جاری ۶۲نفر می‌باشد و در سال ۹۵امار طلاق ۵نفر و امار غیررسمی سال ۹۶، ۲۶نفر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ناشی از طلاق توافقی بوده است.

وی افزود:۷۳ پاتوق مصرف دخانیات در شهر و حاشیه شهر وجود دارد و قریب ۴۰۰ خانه باغ که تعریف پاتوق دارند و ۶ پاتوق زنانه شناسایی شده است.

ارجمند، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بافق نیز دراین نشست بیان کرد:جامعه ما درگیر برخی معضلات بوده و یکی از مشکلات اساسی در بحث آسیب‌های اجتماعی اعتماد است.

وی اظهار داشت: اعتماد متقابل بین مسئولان و مردم وجود ندارد که این نقطعه ضعفی برای جامعه ما است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بافق تصریح کرد: فضای مجازی گفتگو‌ها را از بین برده است و ما باید کار‌های فرهنگی را به عنوان مهمترین پایگاه از مساجد آغاز کنیم که بدون بودجه و اعتبار کاری را نمیتوان انجام داد.

نارگانی، رئیس اداره ورزش و جوانان بافق همچنین در این نشست ورزش را راهی کوتاه و موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و خاطر نشان کرد:مسئولان شهرستان بودجه‌ای جهت این امر به ورزش اختصاص دهند که در بحث فرهنگ و ورزش شهرستان ضعیف ظاهر شده است.

وی بیان کرد:خیلی از آسیب‌های اجتماعی با سرمایه گذاری اندکی کاهش می‌یابد که برای توسعه فرهنگ ورزش به خانواده‌ها بودجه نیاز است.

رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده محل مناسبی برای معتادان است و باید بازسازی شود گفت:استفاده از طرح‌های ملی مشارکت و حمایت از ساکنان و مالکان خانه‌های تاریخی و مرمت آن‌ها از اقدامات در حال انجام این نهاد در شهرستان است.

انتهای پیام/ ا

بافت‌های فرسوده محل مناسبی برای معتادان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.