رئیس بهزیستی شهرستان میبد از اجرای طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در محلات این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در میبدسید محسن فلاح  رئیس بهزیستی شهرستان میبد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در راستای توانمندسازی محله‌های هدف در شهرستان میبد اجرا می‌شود.

فلاح از توانمند سازی ۳ محله در شهرستان میبد خبر داد و افزود: بهزیستی کشور طرحی با عنوان فقر زدایی با رویکرد اجتماع محور تعریف و در سطح  تعدادی محله در استان با همکاری و مشارکت کلینیک‌های مددکاری اجتماعی به اجرا گذاشته است.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت و برای اولین بار از سال ۸۸ در دومحله شاه جهان آباد و محله ده آباد با اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شده و در آینده نزدیک در سومین محله شهرستان میبد در محله شهیدیه اجرا خواهدشد.

رئیس بهزیستی شهرستان میبد تأکید کرد: استفاده از مشارکت جامعه برای حل مسائل و مشکلات، یکی از رویکرد‌های مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی است.

فلاح ادامه داد: توانمندسازی افراد محلات به منظور کاهش فقر از طریق روش‌‎های مشارکتی و بر اساس تدوین و اجرای برنامه‌های مداخله‌ای از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید.

وی با اشاره به روند اجرای طرح در محلات عنوان کرد: پس از انتخاب محله‌های هدف طی فرآیند طراحی شده، افراد معتمد و خانواده‌های داوطلب ساکنان محله‌ها از طریق مشارکت فعال و دریافت آموزش‌های لازم و با کمک کلینیک‌های مجری طرح، به طراحی و اجرای مداخلاتی در جهت کنترل فقر در محله خود اقدام می‌کنند.

وی به اهداف اجرای طرح فقر زدایی محلات بیان کرد: هدف از اجرای طرح توانمندسازی محلی، شناخت و ارزیابی مسائل و نیاز‌های محیط پیرامون در محله و توانایی برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم و پاسخگویی به مسائل و نیاز‌ها به صورت پایدار است.

فلاح گفت : آموزش افراد محلی و نمایندگان محلات و غیردولتی مرتبط با طرح، ارتقاء و نهایی کردن مدل آموزشی در خصوص توانمند سازی محلی به عنوان مرکز توسعه از دیگر اهداف مهم این طرح است.

انتهای پیام/ی

طرح فقر زدایی محلات در میبد اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.