حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: محصول زمینه سازی و برنامه ریزی برای مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، حرکت در مسیر عدالت است. 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر، امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: باید انقلاب با کمک مردم اداره و مدیریت شود و مردم در اقتصاد وسیاست سهیم باشند که این مسئله مهمی است. 

او بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد، مسئله فقر و اختلاف طبقاتی است و در همین شهر هم افرادی برای تامین نیاز‌های اولیه خود دچار مشکلات جدی هستند. 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: در شهرستان بافق مشکلات به مراتب در برابر منابع و اراده‌های مردم، حقیر و کوچک است و با برنامه ریزی و عزم واراده قابل حل است. 

او خاطرنشان کرد: یکی از راه حل‌های پیشنهادی در این زمینه، این است که علاوه بر کمک‌های روزمره و معیشتی، افراد بی بضاعت خودکفا شوند. 

خطیب جمعه بافق ادامه داد: این‌ها ۲ گروه هستند که برخی توان کار دارند و برای آن‌ها باید شغل فراهم کرد و برخی دیگر توان کار ندارند و باید زمینه سازی اشتغال آن‌ها فراهم شود.

او گفت: یکی از راه حل‌ها برای افرادی که توان کار ندارند این است که باید در شهر مجموعه‌های تجاری احداث شود و درآمد حاصل از آن، وقف محرومین و مستضعفین شود. 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر افزود: می‌توان برای این افراد در تعاونی‌ها و شرکت‌ها سرمایه گذاری کرد و سود حاصل از آن‌ها، کمک حال معیشت این افراد شود که این‌ها نیازمند سرمایه است. 

او بیان داشت: اگر مسئولیت‌های اجتماعی معادن هم به کمک آمد و و از طرف مستضعف در یک تعاونی یا شرکتی سرمایه گذاری شد، سرمایه این فرد از سمت خیرین تامین شده و زندگی او بیمه می‌شود. 

امام جمعه بافق گفت: این‌ها باید سیاست گذاری و ریل گذاری شود و اگر زمینه مشارکت برخی از مردم فراهم شود، منابع پایداری به وجود می‌آید که فقر را از بین می‌برد. 

او تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهر کمبود فضای آموزشی و امکانات آموزشی است و اگر نگاهمان تنها به منابع دولتی و حمایتی معادن باشد، وضعیت همینگونه می‌ماند. 

حجت‌الاسلام سعادت‌فر ادامه داد: اگر بخواهیم سرعت پیشرفتمان را تغییر دهیم، راه حل آن یک مثلث سه ضلعی است که یک ضلع آن کمک‌ها و سرمایه گذاری‌های دولتی، ضلع دیگر آن ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی معادن و ضلع سوم توان ویژه مردم برای گره گشایی مشکلات، است. 

او گفت: مردم پای کار هستند، اما مشکل مدیران هستند که باید برای زمینه سازی مشارکت مردم در حوزه‌های گوناگون، برنامه ریزی بیشتری داشته باشند. 

خطیب جمعه بافق گفت: مردم باید با توان خود پای کار باشند تا با همکاری آن‌ها مشکلات حل شود و اینجا جایی است که باید جوانان، بسیج، تشکل‌ها و... به میدان بیایند و برنامه ریزی و مطالبه گری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار