به گزارش
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و اعضای کارگروههای
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است تا برنامه جامعی تا پایان سال تدوین شود و چنین نشستهایی برگزار شود که هماهنگیهای لازم برای اجرا و استقرار سند صورت گیرد، اظهار کرد: تلاشهایی که در دهههای گذشته برای ایجاد تحول در وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است، نشان میدهد در فعالیتهای بخشی توانسته ایم خوب عمل کنیم، اما هر جا لازم بوده تا این فعالیتها فرابخشی شود نتوانسته ایم هماهنگیهای لازم را به خوبی انجام دهیم و این نقطه چالش و آسیب است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین موانع کاهش کار آمدی در طرحها همین هماهنگ نبودن فرابخشی است و با توجه به مساله باید در اجرای زیر نظامهای سند مراقب این چالش باشیم و با انجام هماهنگی این مساله را به حداقل برسانیم.
منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامههای زیر نظامها است
بطحایی با اشاره به انجام مطالعات سند تحول از زمان آقای حاجی و تشکر از همه وزرایی که از آن موقع تاکنون تلاش برای به ثمر رسیدن سند و استقرار آن انجام داده اند، گفت: امروز زیر نظامهای سند تحول آماده شده است و منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامههای زیر نظامها است.
اولین ثمره اجرای سند تحول ایجاد برداشت مشترک از سند
وی گفت: اولین ثمره اجرای سند تحول ایجاد برداشت مشترک از سند است و برداشتهای متفاوتی که از سند تحول میشود به تدریج کم خواهد کرد و به فهم مشترکی از سند تحول و اجرای آن میرساند و باید بتوانیم به برداشت و فهم مشترکی جامعه، مجلس و دولت را برسانیم و همه ما یک هدف را ببینیم و تصویر درست و یکپارچهای از سند در جامعه ایجاد کنیم.
اجرای سند تحول نیازمند امکانات، قوانین، مصوبات و بودجه
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی سند تحول با حضور اعضای شورای معاونان گفت: یکی از مهمترین تلاشهای ما باید تذکر این نکته باشد که استقرار سند تحول مستلزم امکانات، قوانین، مصوبات و بودجه است و اگر مجلس، دولت و جامعه ایمان دارد که این سند میتواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، باید امکانات لازم را به ما بدهد و اگر این امکانات فراهم نشود اجرای سند تحول با مشکل روبرو خواهیم شد.
انتهای پیام/