تورانی از ورود نام «شهید حججی» به کتاب درسی پایه دوازدهم خبر داد.

پوستر تجلیل از مولفان مواد آموزشی یادواره شهید حججی رونمایی شد / کتاب های درسی با اهداف سند تحول فاصله بسیاری دارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم رونمایی از دوازدهمین دوره کتاب های درسی و پوستر یادواره شهید حججی صبح امروز با حضور حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جمعی از نمایندگان سایر نهادها در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

در این مراسم تورانی با اشاره به اینکه رونمایی از کتاب های درسی و تحلیل از مولفان با ۲ نگاه خواهد بود، اظهار کرد: نگاه خود به تألیف کتاب‌های درسی را توسعه می‌دهیم و ذینفعانی را در این حیطه وارد می‌کنیم.

کتاب‌های درسی با اهداف سند تحول فاصله بسیاری دارند

وی ادامه داد: در تهیه کتاب های درسی صرفا مولف زحمت نمی‌کشد و سایر افراد هم در فرآیند تهیه کتاب موثر است بنابراین باید سایر افراد هم مورد تجلیل قرار گیرند.

 سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: امسال رونمایی از کتاب‌های درسی مزین به نام شهید حججی است و این کار جدا از نگاه رهبر معظم انقلاب، تجلیل از این شهید و تمامی افرادی که در این مسیر گام برداشتند، وظیفه ماست چرا که منافع ملی صرفا محدود به داخل کشور نیست.

تورانی بیان کرد: کتاب های درسی یکی از ظرفیت های آموزشی است و باید سایر برنامه‌های آموزشی را هم مبتنی بر اهداف تعلیم و تربیت مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب های درسی با سند تحول فاصله بسیاری دارد، افزود: معلمان، سیستم آموزشی، امکانات و اهداف کتاب های درسی هنوز با سند تحول تطبیق ندارد و نیازمند دوره گذر هستیم بر همین اساس تا چهار - پنج سال آینده کتاب های جدید التالیف نداریم.

 سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: مطلب باید با حسن اجرا همراه باشد و ریشه کتاب های درسی در دل و جان معلم باید برود اما متاسفانه پدر و مادر ها هنوز از مدرسه نمره طلب می‌کنند و از سایر مهارت های زندگی غافل هستند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود، گفت: باید خود را زیر بار مطالبات ببریم تا برنامه‌‌های در نظر گرفته شده را جامه عمل بپوشانیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر سیزدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی یادواره شهید حججی رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار