زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتری به عمق ۲۵ کیلومتری در جیرفت، استان کرمان رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بود.

بزرگترین زلزله هفته در جیرفت/ ثبت ۶۵ زمین لرزه در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از 12 تا روز 18 اریبهشت ماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد 43 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه‌ 12 مرداد ماه‌

در طالقان‌ استان البرز زلزله‌ای به بزرگی‌ 2.7 ریشتر‌ در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ قطور‌ در استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 6 کیلومتر‌ لرزیده‌ است، هجدک‌ استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر‌ در عمق 12 کیلومتر لرزاند.


بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟


در تازه‌آباد استان کرمانشاه‌ زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته‌ است؛ در میامی‌ استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در تسوج‌ استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 15 کیلومتر‌ به ثبت رسیده است، جوکار‌ استان همدان را زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند، آخرین زلزله این روز در راوه‌ استان کرمان به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 7 کیلومتر بوده است.

شنبه‌ 13 مرداد ماه

در حاجی‌آباد استان هرمزگان‌ زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر‌ در عمق 10 کیلومتر‌ رخ داده است؛ مهران استان ایلام را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند، زلزله‌ دیگر این استان به بزرگی 3.5 ریشتر‌ در عمق 13 کیلومتر بوده است، شهر پیر استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق‌ 6 کیلومتر لرزاند.

در جیرفت‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر‌ در عمق 25 کیلومتر رخ داده است؛ در تازه‌آباد استان کرمانشاه‌ زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است، در جوکار‌ استان همدان زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر‌ در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته‌ است، در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی 3 ریشتر در عمق 12 کیلومتر بوده است.

در اندوه‌جرد‌ استان کرمان‌ زلزله‌‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 17 کیلومتر گزارش شده است؛ در تازه‌آباد استان کرمانشاه‌ زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.7 ریشتر‌ در عمق 11 کیلومتر بوده است؛ آخرین زلزله این استان در مهران استان ایلام به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

یکشنبه 14 مرداد ماه

سیرچ‌ استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر‌ در عمق 10 کیلومتر لرزاند؛ در سربیشه‌ استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در تازه‌آباد استان کرمانشاه‌ زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 11 کیلومتر به ثبت رسیده است، قصر شیرین‌ استان کرمانشاه‌ را زلزله‌‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری‌ لرزاند؛ زلزله‌ دیگر این استان به بزرگی 3.5 ریشتر‌ در عمق 10 کیلومتری‌ بوده است، در قائمیه‌ استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری رخ داده است؛ آخرین زلزله این روز در اردل‌ استان چهارمحال و بختیاری به بزرگی 2.5 ریشتر‌ در عمق 10 کیلومتری بوده است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


دوشنبه‌ 15 مرداد ماه

در جوانرود‌ استان کرمانشاه‌ زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است؛ سر پل ذهاب را زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند‌؛ قطور استان آذربایجان غربی را زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 6 کیلومتر لرزاند‌.

بزرگترین زلزله هفته در جیرفت/ ثبت ۶۵ زمین لرزه در کشور

در سنخواست‌ استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ در شوقان‌ استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 6 کیلومتر‌ گزارش شده است، تازه‌آباد استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 12 کیلومتر لرزاند، در هجدک‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است.

سه‌شنبه 16 مرداد ماه

ازگله‌ استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر‌ در عمق 9 کیلومتر‌ لرزاند‌؛ چرام‌ استان کهگیلویه و بویر‌ احمد‌ را زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند‌؛ در سربیشه‌ استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است.

در راور‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است؛ سفیدسنگ‌ استان خراسان رضوی را زلزله‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 7 کیلومتر لرزاند، در فاریاب‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است؛ زلزله‌ دیگر این استان به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است.

شاهو‌ استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند؛ در سپیددشت‌ استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد استان کرمانشاه به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

چهارشنبه‌ 17 مرداد ماه

چالان‌ چولان‌ استان لرستان را زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 5 کیلومتر لرزاند‌؛ در شاهو‌ استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 6 کیلومتر گزارش شده است، مهران استان ایلام را زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 11 کیلومتر لرزاند.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


ازگله‌ استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند‌، در تازه‌آباد استان کرمانشاه‌ زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، زلزله‌ دیگر این استان به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 11 کیلومتر بوده است.

در شوقان‌ استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 12 کیلومتر‌ به وقوع پیوسته است، در بهاباد‌ استان یزد زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 19 کیلومتر گزارش شده است؛ آخرین زلزله‌ این روز در هجدک‌ استان کرمان به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

پنج‌شنبه 18 مرداد ماه

در لالی‌ استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است؛ در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله‌ دیگر این استان به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر بوده است.

در بروات‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 9 کیلومتر رخ داده است، در پایین هولار استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در رامیار استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی 3.0 ریشتر در عمق 5 کیلومتر به ثبت رسیده است، مهران استان ایلام را زلزله‌ای به بزرگی 25 ریشتر در عمق 4 کیلومتر لرزاند،  کازرون استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر تجربه کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار پزشکی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار