زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتری به عمق ۱۲ کیلومتری در سرپل ذهاب، استان کرمانشاه رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از 16 تا روز 22 شهریورماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد 43 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه 16 شهریورماه

در سمیع‌آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 14 کیلومتر رخ داده است، در نیل‌شهر استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 11 کیلومتر گزارش شده است، در کتالم و سادات‌شهر استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟


بروات استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند؛ مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر تجربه کرد، زلزله دیگر این استان به بزرگی 5.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر در عمق 8 کیلومتر این استان را لرزاند.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۹۷ زمین لرزه در کشور

در حاجی‌آباد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است. در کنارک استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است؛ مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 11 کیلومتر لرزاند. زلزله دیگر این استان به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 7 کیلومتر در مسجد حضرت ابوالفضل رخ داد؛ معلم کلایه استان قزوین را زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 15 کیلومتر لرزاند. در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است. آخرین زلزله این روز در مهران استان ایلام به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

شنبه 17 شهریورماه

در خانه زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در مسجد حضرت ابوالفضل زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 16 کیلومتر به ثبت رسیده است.

سرپل‌ذهاب را زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند. در مسجد حضرت ابوالفضل زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر به ثبت رسیده است. در نودان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 9 کیلومتر رخ داده است. در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر رخ داده است. در مسجد حضرت ابوالفضل زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است. آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۹۷ زمین لرزه در کشور

یکشنبه 18 شهریورماه

در مسجد حضرت ابوالفضل زلزله‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است. در خانه زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است. در ریز استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است. در ارمغان خانه استان زنجان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 13 کیلومتر به ثبت رسیده است. در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است. در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است.

دوشنبه 19 شهریورماه

در مسجد حضرت ابوالفضل زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 14 کیلومتر رخ داده است. سرپل‌ذهاب زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر در عمق 12 کیلومتر تجربه کرد. مسجد حضرت ابوالفضل زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 7 کیلومتر لرزاند.

در تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است. در آشخانه استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 20 کیلومتر رخ داده است. زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است. در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۹۷ زمین لرزه در کشور

سه‌شنبه 20 شهریورماه

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 6 کیلومتر رخ داده است. زلزله دیگر این استان به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 7 کیلومتر بوده است. بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 8 کیلومتر این استان را لرزاند.

در ساغند استان یزد زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 16 کیلومتر گزارش شده است. اشنویه در استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است. در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است.

چهارشنبه 21 شهریورماه

در کیاسر استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است. در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است. در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


در شهمیرزاد استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر به ثبت رسیده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۹۷ زمین لرزه در کشور

پنجشنبه 22 شهریورماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است.

چکنه استان خراسان رضوی را زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند. در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است. فارغان استان هرمزگان را زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار