زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر عمق ۷ کیلومتری اردل در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند که بزرگترین زلزله هفته بوده است.

بزرگترين زلزله هفته در اردل/ ثبت ٤٩ زمين لرزه در كشوربزرگترین زلزله‌ هفته در اردل‌ / ثبت 49 زمین لرزه در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور را از ٧ تا روز ١٢ مهرماه را به اطلاع می رسانیم، تعداد ٤٩ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه 7 مهر ماه

در گرمه استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است؛ در قائمیه استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 4.1 در عمق 9 کیلومتر به وقوع پیوسته است.

یکشنبه 8 مهر ماه

در جیرفت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر در عمق 95 کیلومتری گزارش شده است؛ در گهواره استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 8 کیلومتر ثبت شده است، در موسیان‌ استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 15 کیلومتر رخ داده است.


بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟


دوشنبه 9 مهر ماه

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، زلزله‌ دیگر این استان به بزرگی 4.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است، در رویدر‌ استان هرمزگان‌ زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 5 کیلومتر به وقوع پیوسته‌ است.

دو گنبدان‌ استان کهگیلویه‌ و بو‌یر احمد را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 در عمق 10 کیلومتر لرزانده است، در معمو‌لان استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 11 کیلومتر گزارش شده است، در عسلویه‌ استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 12 کیلومتر گزارش شده است، در آب‌بر استان زنجان زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 6 کیلومتر ثبت شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است.

سه‌شنبه 10 مهر ماه

در فرسفج‌ استان همدان زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است؛ در اردل‌ استان چهارمحال‌ و بختیاری زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است زلزله دیگر این استان به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 7 کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 7 کیلومتر این استان را لرزاند.

در گهواره استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 19 کیلومتر به ثبت رسیده است، در سر پل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 9 کیلومتر به ثبت رسیده است، در رویدر‌ استان هرمزگان‌ زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به ثبت رسیده است آخرین زلزله‌ این روز در ناغان‌ استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 7 کیلومتر گزارش شده است.

چهارشنبه‌ 11 مهر ماه

در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، در هجدک‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در شنبه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 20 کیلومتر به ثبت رسیده است، در جویبار استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 12 کیلومتر به ثبت رسیده است.

در شوشتر‌ استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 7 کیلومتر به ثبت رسیده است، در جویبار استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است، نایبند‌ استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 15 کیلومتر به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


پنج‌شنبه 12 مهر ماه

در صیدون‌ استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 14 کیلومتر رخ داده است؛ در قلعه‌ قاضی‌ استان هرمزگان‌ زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 7 کیلومتر به ثبت رسیده است، در هجدک‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 4.4 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، بندر گناوه‌ زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 18 کیلومتر را تجربه کرد.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، در خانه‌ زنیان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 5 کیلومتر گزارش شده است، در بندر جاسک‌ زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در شهداد‌ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است.

در سعد آباد استان بوشهر زلزله ای به بزرگى ٣.١ ریشتر در عمق ١٠ كیلومتر به وقوع پیوسته است؛ قصر شیرین استان كرمانشاه را زلزله اى به بزرگى٣.١ ریشتر در عمق ١٠ كیلومتر لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی ٣ ریشتر در عمق ١٦ كیلومتر بوده است. 

انتهای پیام/

زلزله در اردل چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: اخبار پزشکی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار