خبرنگاران جنوبی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و خانواده های خود روز خبرنگار را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بختیار مجاز، رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان در مراسم بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، ضمن خیر مقدم و تبریک این روز مبارک، یاد و خاطره شهید صارمی و خبرنگاران جنوبی که در جمع ما نیستند را گرامی داشت و گفت: روز خبرنگار را به همه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران هفت گنج جنوب استان کرمان تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: پایه های انجام این مراسم، پس از برگزاری جلسات متعدد و تشکیل ستاد بزرگداشتی فراهم شد و امشب شاهد برپایی این مراسم باشکوه هستیم.

مجاز، رسانه و مطبوعات را یکی از ارکان اساسی جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاران جایگاه و شان والایی در جامعه دارند که ما باید مدافع این جایگاه باشیم و برای نگه داشتنش تلاش کنیم.

وی به آیه شریفه "نون والقلم و ما یسطرون" اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این آیه مبارک، حرمت و ارزش قلم کاملاً والا ست و باید طوری عمل کنیم که جامعه به چشم حقارت به این جایگاه نگاه نکند.

حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید عمرانی و خبرنگار مرحوم علی مختاری گفت: جشنواره منطقه ای مطبوعات با همکاری سایر استان ها در جنوب کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به بحث کاغد که دغدغه مدیران مسئول نشریات است، افزود: روز گذشته سلطانی، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کرمان حضور پیدا کرده بود، اعلام کرد برای نشریات کشور سالانه ۳۵۰ هزار تن کاغذ نیاز است و این مشکل به وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی کشور برمی گردد که مجوز برداشت نمی‌دهد.

اسحاقی تصریح کرد: خوشبختانه ۲۵۰ هزارتن کاغذ وارد کشور شده است و دوستان در این خصوص دغدغه نداشته باشند.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های فرهنگی بیشتری برای جنوب استان نیاز است که از علاقه مندان دعوت می شود به سمت راه اندازی موسسات روی بیاورند.

جشن روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با حضور خبرنگاران هفت شهرستان جنوبی جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب با اجرای برنامه های شاد و متنوع به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ب

برگزاری جشن روز خبرنگار در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار