جشن روز خبرنگار با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد سلطانی فر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مراسم روز خبرنگار در کرمان  گفت:موضوع کاغذ و گرانی کاغذ و کمبود کاغذ در حوزه اقتصاد رسانه عنصر اولی نیست و در رده سوم و چهارم قرار دارد.

وی افزود:آگهی اولین تامین کننده گردش مالی رسانه است و بدون آن روزنانه نمی‌تواند روی پای خود بایستد.

سلطانی فر تصریح کرد:شرایطی که بر کشور حاکم شده است به ویژه در ماه‌های اخیر تحریم موجب شده است این حوزه تبلیغ خیلی خود را نمایانتر کند و فشار روی کاغذ بخشی از آن به این بر می‌گرددکه منبع اقتصاد رسانه‌ها یعنی آگهی به حداقل رسیده است.

وی اظهار داشت:روزنامه در سبد کالای خانوار‌ها به عنوان اولویت قراردارد.

وی گفت:موضوع کاغذ صرفا این نیست که وزارت ارشاد ورود کند و مشکل برطرف شود بلکه بحث جهانی دارد که میزان تولید کاغذ به دلیل موضوعات زیست محیطی به شدت کاهش یافته است و تامین کاغذ از منابع خارجی هم امروز مشکل است.

سلطانی فر تصریح کرد:ظرفیت کاغذ و چوب مازندران ۹۵ هزار تن است، اما متاسفانه چوب ندارد و نیاز کاغذ روزنامه‌ها ۷۰تا ۱۰۰ هزار تن است.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین چوب است و الان نزدیک یک سال است به دلایل مختلف اجازه برداشت چوب را از جنگل نمی‌دهند.

وی گفت:امسال ۲۷۰ یورو به واردات کاغذاختصاص دادیم و پروسه کاغذ در مرحله واردات تخصیص ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: وزارت صنعت ،معدن و تجارت حاضر نیست متولی گری کاغذ را از دست بدهد و ما فقط کمک کننده هستیم و شرکت‌های مناسب و افراد معرفی می‌کنیم و کل کار لز طریق وزارت مربوطه  صورت می‌گیرد و وزا ت ارشاد در این مسیر کمترین دخالت را دارد.

سلطانی فر ادامه داد:تعداد مجوز‌های مطبوعات زیادشده و حتی روزنامه‌ها به ما ایراد می‌گیرند  اما به دلایل مختلف نمیتوان جلوی مجوز دادن را گرفت و اعلام کردیم  تا سه سال حق حمایت از ما را ندارند و اگر دراین مدت توانست روی پای خود بایستد باید شامل حمایت ما قرار بگیرد.

وی گفت:قانون حمایتی برای روزنامه نگاران از سوی دولت درخواست شده است.

سلطانی فر گفت:مدیران مسئول وظیفه دارند همه خبرنگاران را بیمه کنند و تاکنون ۸۲۰ نفراز صندوق بیمه هنراستفاده کرده اند و عضو شده اند.

وی گفت:آمادگی  واگذاری اهدا کارت خبرنگار را با خانه مطبوعات داریم و به شرط اینکه اختلافات در آن شکل نگیرد.

وی افزود:در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر از بیمه تکمیلی اعضای صندوق هنر استفاده کرده اند و تا ۳ هزار نفر بیمه تکمیلی را شامل روزنامه نگاران کردیم که یک سوم هزینه‌ها را خبرنگاران بپردازند و شرط عضویت در صندوق هنر است و امکان افزایش آن تا ۷ هزار نفر صندوق قرارداد بسته ایم.

وی گفت: ۷۵ رسانه کودک در کشور داریم و نمی‌توانیم اجازه  بدهیم که افراد راحت رسانه کودک را راه بیندازند.

محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:در استان کرمان بر اساس آخرین آمار ۲۹۵ رسانه در انواع مختلف وجود دارد که ۷۶ پایگاه اطلاع رسانی  آن برتر است.

وی افزود:طی پارسال ۱۸۰ میلیون تومان یارانه به نشریات استان پرداخت شده است و ۲۲۰ خبرنگار کرمانی بیمه تامین اجتماعی هستند و ۴۱ نفر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

وی افزود:استان کرمان از حیث تعداد نشریات جایگاه ویژه‌ای دارد و سه قطب مطبوعاتی در مرکز و شمال و جنوب استان داریم.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:رفاهیات رسانه را در حوزه ملی باید بپردازیم و همچنین خانه مطبوعات و بسیج رسانه فعال است و فضای همدلی خوبی در بین رسانه‌ها و مسئولان وجود دارد و مسئولیت سنگینی بر دوش خبرنگاران است.


انتهای پیام /ی

جشن روز خبرنگار در کرمان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار