رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال حدود 20 هزار تن کلزا در استان تولید شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در سال جاری حدود 20 هزار تن کلزا در استان تولید و از کشاورزان کرمانشاه خریداری شده که نسبت به سال گذشته (9 هزار تن) رشد دو برابری و نسبت به سنوات گذشته رشد 10 برابری دارد.

شهبازی متوسط عملکرد کلزای استان را 2600 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد که این عدد در سال گذشته 1200 کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هشت هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت کلزا است، از برنامه‌ریزی برای افزایش 16 هزار هکتاری سطح کشت کلزای استان خبر داد.

وی وسعت زیر کشت چغندر استان کرمانشاه را نیز یازده هزار هکتار با متوسط عملکرد 75 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: سال گذشته انقلابی در افزایش عملکرد چغندر قند در استان داشتیم و از 55 تن در هکتار به 75 تن رسید.

شهبازی گفت: از مجموع 270 میلیارد تومان بدهی فقط 24.5 میلیارد تومان آن مربوط به کارخانه قند بیستون و کارخانه نقش جهان اصفهان باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولید چغندر استان در سال گذشته را 870 هزار تن اعلام و پیش‌بینی کرد این میزان به دلیل محدودیت‌هایی که اعمال شده امسال به 600 تا 700 هزار تن برسد.

شهبازی بیان کرد: در استان کرمانشاه فقط ظرفیت فرآوری 300 هزار تن چغندر قند وجود دارد و مابقی آن باید به خارج از استان برود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

متوسط عملکرد کلزای استان  2600 کیلوگرم است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.