رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد هر کسی که با ایران روابط تجاری داشته باشد، با آمریکا تجارت نخواهد داشت.

ترامپ: هر کشوریبا ایران مراوده تجاری داشته باشند نمی‌تواند با آمریکا رابطه تجاری داشته باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «تحریم‌های ایران به طور رسمی اجرا شده‌اند. این تحریم‌ها سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون اعمال شده‌ است و در ماه نوامبر دور دیگری از این تحریم‌ها اجرایی خواهد شد».

وی در ادامه نوشت: «هر کسی که با ایران تجارت داشته باشد نمی‌تواند با آمریکا مراوده تجاری داشته باشد. من خواهان صلح جهانی هستم و نه چیزی کمتر از آن!»

روز گذشته فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند «مقررات مسدود کردن تحریم‌ها» از روز ۷ آگوست (امروز) به اجرا درخواهد آمد تا از شرکت‌های اروپایی در زمینه تجارت با ایران محافظت نماید. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر تلاش خود برای حفظ برجام اعلام کرد اتحادیه اروپا شرکت‌ها را تشویق به افزایش داد و ستد تجاری با ایران می‌کند.

در ماه می، رئیس جمهور آمریکا خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران موسوم به «برجام» را اعلام کرد. توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ در وین به امضای مقامات ایران، اتحادیه اروپا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان رسید. ترامپ همچنین اعلام کرد مجددا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها پیشتر و براساس توافق هسته‌ای ایران لغو شده بود. خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران با مخالفت گسترده دیگر طرف‌های حاضر در این توافق همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
آقای ترامپ، بعدهامتوجه خواهیدشدکه دشمنان ایران ازجمله منافقین کلاه گشادی برسرت گذاشتند، فانتظروونحن منتظرون!!.
آخرین اخبار