توهین به خبرنگار در یکی از کمیته‌های شورای شهر گرگان باعث ترک خبرنگاران از این جلسه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛در آستانه روز خبرنگار توهین یکی از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان باعث ترک جلسه خبرنگاران از جلسه و لغو جلسه رسمی یکی از کمیته‌های شورای شهر گرگان شد.

این جلسه که با حضور هفت عضو از ۹ عضو این شورا با عنوان جلسه کمیته ورزش این شورا برگزار شد، در حالی که خبرنگاران از روند و رویکرد هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان به ویژه رئیس این شورا که در نشستی با اعضای خانه مطبوعات استان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف اعلام کرده بود «ما به رسانه‌ها نیازی نداریم» گلایه کردند، ۶ عضو حاضر نسبت به مواضع رئیس شورا عذرخواهی و از این نگاه اعلام برائت کردند.

حسین ربیعی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه گفت::برخی خبرنگاران در خدمت افراد خاص هستند و خبرنگاران تازه‌وارد قلم‌های سالم‌تری دارند و بدون جناح‌بازی کار می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: نباید حرکت خبرنگاران منوط به صحبت‌ها و توهین‌های یک عضو باشد و اگر کسی حتی به آن‌ها توهین کرد باید به مسیر خود ادامه دهند و این قلم نباید با پول معامله شود و برخی فقط برای القای ناامیدی وارد کار شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان همچنین به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:: وضعیت افزایش قیمت دلار به خاطر این است که رسانه‌ها به وظیفه خود خوب عمل نکرده‌اند.

ربیعی اضافه کرد: باید کسانی که با قلمشان با آبروی افراد بازی می‌کنند شناسایی و کنار گذاشته شوند و با اقدامات قانونی باید با آن‌ها برخورد شود، حتی اگر من هم خلافی می‌کنم باید رسوا شوم.

رئیس خانه مطبوعات گلستان و خبرنگار فعال استان که مسؤول دفتر نمایندگی یکی از خبرگزاری‌ها در استان گلستان است در پاسخ به سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان، گفت: شما در جلسه‌ای که رئیس شورا آن مواضع را نسبت به رسانه‌ها گرفت شما حضور داشتید که بیان شما نشان از تداوم همان رویکرد و نگاه به رسانه‌ها است.

وحید عرب احمدی ادامه داد: وقتی آن حرکت اشتباه ادامه پیدا می‌کند، یعنی آن موضع‌گیری و عملکرد مربوط به کل شورا است و همه اعضا با این مواضع موافق هستند.

وی افزود: نباید عملکرد یک نفر به کل اهالی رسانه نسبت داده شود و این توهین‌ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و رئیس شورا باید با عذرخواهی از اهالی رسانه رویکرد خود را تغییر دهند.

پس از این اعلام نظر و توهین سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان، خبرنگاران جلسه را به نشانه اعتراض و در دفاع از شان و جایگاه سایر خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان ترک کردند.

انتهای پیام /گ/پ

توهین به خبرنگار در جلسه شورای شهر گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.