در سه‌ماهه نخست سال جاری کمیته امداد اصفهان نزدیک به ۴۰ درصد از کل تسهیلات اشتغال را در اختیار ۲۴۹ نفر از زنان تحت حمایت خود قرارداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از اولویت‌های مهم این نهاد است، گفت: همه جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان به‌طور منظم برای شناسایی و تقویت قابلیت‌های خودکفایی و توانمندی پایش می‌شوند.

وی بابیان اینکه زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران ازکارافتاده اصلی‌ترین بخش‌های جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را شامل می‌شوند، تأکید کرد: ایجاد شغل در این ترکیب جمعیتی کار آسانی نیست و مستلزم اشراف کامل به توانمندی های موجود در خانوارها و فرزندان آن‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان زنان سرپرست خانوار را یکی از بخش‌های مهم جامعه مددجویان کمیته امداد اصفهان اعلام کرد و افزود: در سه‌ماهه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان در قالب ۲۴۹ فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال و خودکفایی، علاوه بر زنان سرپرست خانوار در اختیار همسران افراد ازکارافتاده و زمین‌گیر و دختران در سن کار خانوارهای تحت حمایت قرار گرفت.

متین پور تأکید کرد: این میزان طرح اشتغال نزدیک به ۴۰ درصد از کل طرح‌های اجراشده در سه‌ماهه نخست امسال را شامل می‌شود.

وی افزود: همسران مردان ازکارافتاده تحت حمایت کمیته امداد ازنظر مسئولیتی که در زندگی این خانوارها بر عهده‌دارند در نقش زنان سرپرست خانوار هستند و این به علت فقدان توانایی کار کردن در شوهران آن‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه حمایت این نهاد از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی به‌سرعت قطع نمی‌شود، گفت: تا زمانی که درآمد این طرح‌ها به حداقل حقوق مصوب وزارت کار نرسد و از پایداری طرح اطمینان حاصل نشود مستمری مددجویان برقرار باقی می‌ماند و پس‌ازآن به‌جز مستمری سایر خدمات موردی و بیمه‌ای کمیته امداد به آنان تعلق می‌گیرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.