معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:کلینیک سیار دندانپزشکی این دانشگاه خدمات سیار را در مناطق محروم ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرامت الله افراشی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارائه خدمات سیار و اعزام تیم داندانپزشکی در مناطق محروم ارسنجان بیان کرد: در مدت ۱۰ روز تیم سیار دندانپزشکی به ۳۰۳ نفر از ساکنان مناطق محروم در این شهرستان خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور به ارائه خدمات دندانپزشکی می‌پردازند، افزود: در استان فارس نیز تعدادی از این کلینیک‌ها فعال است.

افراشی هدف از اجرای این ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم را از اهداف مهم وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت دانست و ادامه داد: بخشی از این خدمات نیز مربوط به خدمات دندانپزشکی است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تمام خدمات کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها رایگان بوده، و این کلینیک‌ها بسته خدمت تعریف شده‌ای از جمله ترمیم دندان، کشیدن، فلورایدتراپی و سایر خدمات را با حضور دندانپزشکان و با کمک خیران برای تمام گروه‌های سنی در مناطق محروم ارائه می‌کنند.

کوروش قنبری رئیس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان نیز اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین دندانپزشکی برای دستیابی به اهداف طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان، با مشارکت معاونت اجتماعی دانشگاه، تیم ارایه خدمات سیار دندانپزشکی به این مناطق اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه این تیم با حضور در مناطق محروم دهستان‌های علی آباد ملک، خبریز و شوراب، خدمات بهداشت دهان و دندان را به مردم این مناطق، ارایه کرده اند، تاکید کرد:خدمات این تیم سیار شامل ترمیم دندان، پرکردن دندان، جرم گیری، کشیدن دندان، پالپوتومی و سایر خدمات دندانپزشکی است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ت

بهره مندی مناطق محروم فارس از خدمات دانپزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار