معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک کلینیک سیار دندانپزشکی به منطقه محروم شهرستان مهر اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  کرامت الله افراشی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این کلنیک سیار دندانپزشکی با هدف ارتقاء سلامت دهان و دندان و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت به روستای محروم دارالمیزان شهرستان مهر اعزام شدند.

هادی اکبری رئیس اداره امور خیرین و موسسات خیریه سلامت معاونت اجتماعی نیز، تصریح کرد: با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه، از ۱۶ تیر ماه امسال به مدت یک هفته، کلینیک سیار دندانپزشکی به شهرستان مهر اعزام و ۹۵ بیمار معاینه شدند.

وی بیان کرد: ۴۶ مورد ترمیم آمالگام با پالپوتومی، ۱۸ مورد جرمگیری، ۴۵ مورد ترمیم با کامپوزیت، ۱۶۴ مورد ترمیم با آمالگام، ۷۱ مورد فیشور سیلانت و ۱۸ مورد خارج کردن دندان خدمات این تیم اعزامی بوده است، که در این اقدام، کودکان و زنان باردار در اولویت ارائه خدمات بودند.

همچنین محمدصادق عباسی مقدم سرپرست منطقه بهداشت و درمان علامرودشت شهرستان لامرد با اشاره به ارایه خدمات بهداشت دهان و دندان گروه سیار دندانپزشکی با یک دستگاه کامیون مجهز به تمام تجهیزات دندانپزشکی و دندانپزشک، در مناطق محروم و عشایرنشین علامرودشت، افزود: در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان و با توجه به هزینه‌های سنگین دندانپزشکی، با حضور این گروه سیار دندانپزشکی در مناطق محروم، به جمعیت ۴۰۰ نفری این مناطق خدمات داندانپزشکی ارائه شد.

وی با بیان اینکه این طرح در روستا‌های گلدشت، برکه سفید، حسین آباد و انجیر بند، اجرا شده، اضافه کرد: این خدمات دندانپزشکی شامل جرم گیری، کشیدن و ترمیمی بوده است.
انتهای پیام/ت

ارائه خدمات کلنیک سیار دندانپزشکی در روستا‌های محروم مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار