عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت:با برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید واردات را به حداقل و ظرفیت‌های موجود در کشور را به حداکثر برسانیم.

عباس علی آبادی عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بر لزوم حداکثری استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور تاکید کرد وگفت:با برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید واردات را به حداقل  و زنجیره تولید خرما در بازار جهانی را تکمیل کنیم.

علی آبادی و هیئت همراه ضمن دیدار با فرماندار بافق از شرکت فرآوری کود و سم شهرک صنعتی و نخلستان‌های این شهرستان بازدید کرد.

وی تولیدات داخلی را عمده برنامه این نهاد در کشور عنوان و تصریح کرد:با استفاده از ظرفیت‌های حداکثری در کشور واردات کمتر می‌شود.

عضو هیت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به ظرفیت واردات ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزارتن در سال بیان کرد:با برنامه ریزی و ظرفیت‌های داخلی می‌توان ظرفیت را به اندازه واردات رساند.

علی آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تکمیل زنجیره تولید خرما در کشور تاکید کرد و گفت:باید حرکت خرما را به سمت دسته بندی و بازاریابی کامل کرد.

وی افزود:ایران در زمینه خرما نسبت به دنیا رتبه خوبی را دارا است، اما در بازار جهانی با مشکلاتی از جمله فراوری و بسته بندی خرما روبرواست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.