خبرنگاری که در افشای رسوایی واترگیت دست داشت، ریاست‌جمهوری آمریکا در شرایط کنونی را بسیار بدتر از این رسوایی در زمان ریچارد نیکسون دانست.

پایگاه خبری هیل: ریاست جمهوری ترامپ بدتر از رسوایی واترگیت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کارل برنستین، خبرنگار برجسته آمریکایی اعلام کرد آنچه در ریاست جمهوری دونالد ترامپ شاهد آن هستیم، بسیار بدتر از رسوایی واترگیت است.

برنستین اعلام کرد در شرایط کنونی، جمهوری‌خواهان مسئولیتی در قبال رئیس جمهور، عهده دار نیستند. او ترامپ را فرد مستبدی دانست که رویه استبدادی او از طریق لفاظی‌های او قابل اثبات است.

او به ولف بلیتزر، گزارشگر سی ان ان گفت: به اعتقاد من وقت آن رسیده که به این نتیجه برسیم آنچه اکنون در دولت ترامپ شاهد آن هستیم بدتر از رسوایی واترگیت است. ریاست جمهوری ترامپ بدتر از واترگیت است. 

از نظر این خبرنگار باسابقه، شرایط کنونی دولت با قهرمانان حزب جمهوری‌خواه در زمان رسوایی واترگیت متفاوت است، جمهوری‌خواهان در آن زمان خواستار شفاف سازی موضوع از سوی نیکسون شدند.

اظهارات اخیر برنستین، که از منتقدان جدی ترامپ در زمان نامزدی او برای ریاست جمهوری محسوب می‌شد، به دنبال آن صورت گرفت که رئیس جمهور آمریکا بارها رسانه‌های این کشور را  برای گزارش‌های آنها درباره او و دولتش «اخبار جعلی» و «دشمن مردم» خوانده است.

برنستین در ادامه گفت: قهرمانان رسوایی واترگیت جمهوری‌خواهان بودند که خواستار پاسخگویی رئیس جمهور شدند و از رئیس جمهور خواستند تا در این باره شفاف باشد و از او خواستند تا در جریان آنچه رئیس جمهور می‌دانسته و زمان آن قرار بگیرند و همچنین تحقیقات دوجانبه (از اعضای هر دو حزب) صورت دادند تا به درک و کشف آنچه نیکسون انجام داده بود برسند.

خبرنگار آمریکایی در ادامه افزود: این در حالی است که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا تاکنون تقریبا هر کاری را که توانستند برای ممانعت یا تخریب تحقیقات قانونی بکار گرفته‌اند.

برنستین به سی ان ان اعلام کرد: و به همین ترتیب شرایط کنونی کاملا متفاوت و بسیار خطرناکتر(از رسوایی واترگیت) است. این مفسر سیاسی در سخنان خود به این نتیجه رسید که ترامپ همچنین با توجه به اظهارات خود یک طرفدار استبداد قابل اثبات است؛ کاری که نیکسون هیچگاه شبیه آن را انجام نداد.

برنستین و باب وودوارد خبرنگاران واشنگتن پست با چاپ مقاله‌ای در افشای رسوایی واترگیت و استعفای ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا نقش اصلی را داشتند.

در نظرسنجی اخیر سی بی اس 91 درصد از حامیان ترامپ اعلام کردند معتقدند که رئیس جمهور اطلاعات درستی در اختیار آنها قرار داده است. 63 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نیز اطلاعات مربوط به خانواده و دوستان ترامپ را درست دانستند. با این حال 11 درصد از حامیان ترامپ معتقد بودند رسانه‌ها اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها قرار داده است.

ووادوارد همکاربرنستین در تلاش است تا کتابی درباره دولت ترامپ با عنوان «ترس: ترامپ در کاخ سفید» راهی بازار کند. اثر ووادوارد قرار است تا 11 سپتامبر در دسترس عموم قرار گیرد. این کتاب جزئیات بی‌سابقه‌ای را از زندگی آزاردهنده در داخل کاخ سفید ترامپ را به تصویر می‌کشد و به طور دقیق به این مساله می‌پردازد که ترامپ چطور در خصوص سیاست‌های مهم داخلی و خارجی تصمیم‌گیری می‌کند.

رسوایی واترگیت ماجرایی است که منجر به بالاگرفتن احتمال استیضاح و در نتیجه کناره‌گیری ریچارد نیکسون از ریاست‌جمهوری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
نیکسون در قتل کندی دست داشت و از نظام سرمایه باجخواهی میکرد در داستان واترگیت اف بی ای خودش چراغ سبز به نیکسون نشان داد و مامور او شد و خودش هم خود را لو داد تا نیکسون حذف شود و محاکمه نشد تا همیشه چماقی روی سرش باشد و ادعای باج نکند.نظام سرمایه نظامی مخوف است.
آخرین اخبار