یک مقام مسئول گفت: اگرچه نوسان نرخ ارز بر بازار دام زنده تاکنون تأثیری نداشته است، اما قیمت گوشت با نوسان چشمگیری در بازار روبه‌روست.

نوسان نرخ ارز بر بازار دام زنده تأثیری نداشته استاحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر نوسان نرخ ارز بر بازار دام زنده، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز بر بازار دام زنده تاکنون تأثیری نداشته است و تنها قیمت گوشت به سبب فاصله بین تولیدکننده تا مصرف کننده با نوسانات چشمگیری در بازار روبه‌رو شده است.


بیشتر بخوانید: تأثیر نوسانات اخیر ارزی بر بازار دام زنده/ افزایش قیمت دام در عید قربان دور از انتظار نیست


وی نرخ هر کیلو دام زنده گوساله را 15 تا 15 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که قیمت هر کیلو گوشت گوساله تحت تأثیر عواملی از جمله نوسان نرخ دلار و سودجویی واسطه گران بالای 50 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته مقدسی، با وجود ثبات نرخ دام زنده در بازار، مسئولان ذی‌ربط باید با اعمال نظارت بیشتر از سودجویی عوامل واسطه و دلال در بازار جلوگیری کنند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از نوسان شدید نرخ نهاده‌های دامی در بازار بیان کرد: قیمت جو و کلزا در روزهای اخیر به دلایل نامعلومی افزایش یافته است به طوریکه نرخ هر کیلو جو از 1040 به 1280 و کلزا از 1300 به 1680 تومان در بنادر رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود نوسان شدید نرخ دلار نمی‌توان پیش‌بینی خاصی برای بازار نهاده‌های دامی  داشت.

انتهای پیام/

نوسان شدید نرخ دلار بر بازار نهاده‌های دامی تأثیرگذار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار