یک مقام مسئول گفت: با وجود سودجویی برخی شرکت‌های واردکننده، از مسئولان انتظار می‌رود امر واردات به تشکل‌ها واگذار شود.

ماجرای سودجویی شرکت های واردکننده پایان می‌یابدحسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مباحث مطرح شده پیرامون تخلف یازده شرکت واردکننده گوشت اظهار کرد: با توجه به آنکه بخشی از گوشت مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود،از مسئولان ذی ربط انتظار می رود این امر را به تشکل ها واگذار کند تا شاهد سودجویی برخی از شرکت های واردکننده نباشیم .

به گفته وی با وجود نوسان شدید نرخ ارز در تمامی کالاها شاهد سوءاستفاده برخی واردکنندگان و فروش به قیمت های گزاف در بازار هستیم.

نعمتی ادامه داد: باتوجه به آنکه اتحادیه دامداران برای واردات اسپرم منجمد گاو، گاو و جو در نوبت تخصیص ارز است، اما شاهدیم که گاها برخی افراد سودجو از طریق لابی گری به سهولت ارز دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، با وجود آنکه اتحادیه دامداران برای تولیدکنندگان خود اقدام به واردات می‌کند تا بدون واسطه محصولش را به فروش رساند اما آنقدر در صف تخصیص ارز باید منتظر بمانند تا مجوز دریافتی باطل می‌شود و این درحالی است که با واردات گوشت قرمز سود حاصل از آن به جیب دامداران می رود.

رئیس اتحادیه دامداران با بیان اینکه ماجرای سوءاستفاده برخی واردکنندگان تمامی ندارد، تصریح کرد: با وجود رانت و سودهایی که در واردات گوشت قرمز وجود دارد، این امر به دامداران واگذار نشده است.

 محدودیتی در واردات گوشت قرمز وجود ندارد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شنیده ها حاکی از آن است که یازده شرکت به جای واردات گوشت قرمز 778 میلیون دلار ارز به جیب زدند که این رقم بسیار هنگفتی است و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در واردات گوشت قرمز وجود ندارد، افزود: تمامی شرکت های واردکننده پس از تأیید صلاحیت  با رعایت مسائل قرنطینه ای می‌توانند به منظور تنظیم بازار گوشت داخل اقدام به واردات کنند و گاها ممکن است برخی شرکت ها سوءاستفاده‌هایی از تخصیص  ارز داشته باشند.

پوریان در پایان تصریح کرد: بنده اطلاعی از نام این شرکت‌ها ندارم اما به هر حال این موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن عبور کرد به همین دلیل مسئولان ذی‌ربط پس از تخصیص ارز باید نظارت کافی بر امر واردات داشته باشند.

گفتنی است، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ارجاع پرونده 11 شرکت متخلف واردکننده گوشت قرمز گوسفندی و سودجویی 778 میلیون دلار ارز خبر داد و گفت : بنابر اطلاعات بانک مرکزی و سازمان حمایت از اول دی 95 تا 5 فروردین امسال، این شرکت‌ها با وجود دریافت ارز دولتی هیچ مدرکی ارایه نکرده اند که آیا در قبال دریافت ارز گوشت وارد کرده اند یا خیر؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۴:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
چرا واقعا با اینان برخورد نمیشود ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
آنانكه بر مردم ظلم مكنند اعدام بكنيد تا درس عبرت بگيرند يا اينكه فقها فتوابدهند تا مردم نخرنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
الان بنده شرکتی را می شناسم که یک سال هستش گوسفند را وارد می کنه وبه جای عرضه در بازار مصرف بین دلالان با تناژ بالا با قیمتهای سرسام آور می فروشه. وبنده که یک فروشنده جزء هستم همیشه به من میگه نیاوردیم یا تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
اینها دلالان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
باید باهاشون برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
سود جویی نه از بین میرود نه ساکن میماند بلکه از کالایی به کالای دیگر منحرف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تو استرالیا گوسفند زنده 1000 تایی کیلویی دو دلاره که اونم ارز 4200 میگیرن چیجوری اینجا میدن کیلویی سی تومن به مردم
آخرین اخبار