جمعی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی لایحه جدیدی را برای تحریم روسیه ارائه کردند که به «لایحه جهنمی» معروف شده است.

سناتور‌های آمریکایی طرح جدید خود را برای افزایش فشار‌ها به روسیه ارائه کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات روز پنجشنبه لایحه‌ای را ارائه کردند که براساس آن فشارها بر روسیه افزایش خواهد یافت.

این لایحه که به «لایحه جهنمی» معروف شده، در صورت تصویب، تحریم‌های سختگیرانه جدیدی را به بهانه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و اقدامات آن در سوریه و اوکراین علیه این کشور اعمال می‌کند.

تحریم پروژه‌های نفتی و گازی روسیه، واردات اورانیوم از سوی این کشور و برخی چهره‌های سیاسی و اقتصادی نزدیک به کرملین، از جمله‌ی این تحریمها هستند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه، در این باره گفت: «رژیم فعلی تحریم‌ها نتوانسته است مانع مداخله روسیه در انتخابات میان دوره‌ای آتی در سال 2018 شود».

وی افزود: «هدف ما تغییر وضع موجود و اعمال تحریم‌های خردکننده و دیگر اقدامات علیه روسیه است تا این که پوتین از مداخله در روند انتخاباتی آمریکا منصرف شود، حملات سایبری به زیرساخت‌های آمریکا را متوقف کند، روسیه را از اوکراین خارج کند و به تلاش‌هایش برای ایجاد هرج و مرج در سوریه پایان دهد».

انتهای پیام/

«لایحه جهنمی» تحریم روسیه تقدیم کنگره شد

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار