سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صفویه را نماد تشکیل حکومت فراگیر شیعی در کشور توصیف کرد.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: از خدمات صفویه ایجاد انسجام جغرافیایی و عقیدتی در کشور و تشکیل حکومت منسجم ملی است.

وی با تاکید به اینکه شاه اسماعیل صفوی توانست با ایجاد حکومت فراگیر، شیعه را به عنوان مذهب رسمی کشور معرفی کند، اضافه کرد: ثمرات این اقدام همچنان در انسجام مرزهای کشور جاری و ساری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت مشارکت دستگاه های فرهنگی در معرفی خدمات صفویه تاکید کرد و بیان داشت: نقش خاندان صفوی در تاریخ کشور برجسته و کم نظیر است.

به گفته فلاحی به منظور معرفی خدمات صفویه در سال های اخیر برنامه های متنوع فرهنگی و هنری جهت گرامیداشت هفته استان اردبیل اجرا شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز در برگزاری برنامه ها مشارکت دارد.

وی تصریح کرد: از جمله معرفی و صیانت از آثار به جامانده دوره صفوی از جمله برنامه های مستمر اداره کل است و به ویژه معرفی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی و بقعه شیخ کلخوران، مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی در دستور کار است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از راه اندازی پژوهشکده صفویه شناسی در خانه تاریخی ارشادی اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/ح

راه اندازی پژوهشکده صفویه شناسی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.