رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: به زودی کتاب «شرح صفا» با موضوع زندگینامه و تعالیم عرفانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: به همت حوزه هنری از ابتدای سال جاری 8 کتاب در موضوع شعر، داستان و مضامین مختلف دفاع مقدس منتشر گردیده و یا در حال نشر قرار گرفته است.

وی در ادامه به معرفی جایگاه والای عرفانی و شخصیتی شیخ صفی‌الدین اردبیلی پرداخت و افزود: کتاب «شرح صفا» با موضوع زندگینامه و تعالیم عرفانی شیخ صفی با مشارکت انتشارات سوره مهر به زودی منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: با وجود جایگاه بسیار بالا و انکارناپذیری که در شخصیت علمی و شخصیتی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی در تاریخ عرفان ثبت شده است، به زوایای زندگی و اندیشه‌های متعالی وی در بین اقشار مختلف مردم به شکل مناسبی اشاره نشده است.

رجبی افزود: با انجام سال‌ها مطالعه و تحقیق در حوزه ادبیات معاصر با نثری ساده و ران و به صورت مستند و دقیق تعالیم معنوی و زوایای مختلف زندگی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی گردآوری شده است.

وی بیان کرد: ویژگی‌های اخلاقی و فردی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، نحوه ورود به وادی عرفان و ارشاد؛ ماجرای زندگی وی از بدو تولد تا مرگ، گزیده‌ای از سخنان شیخ‌صفی‌ و ویژگی‌های مکتب عرفانی و تعالیم معنوی از جمله فهرست‌های کتاب «شرح صفا» است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر در سطح ملی منتشر خواهد شد تا علاقه‌مندان به تاریخ صفویه با تهیه این کتاب به اطلاعات جامع و مناسبی دست یافته و کمبودهای موجود در این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام/ع

انتشار 8 کتاب با مضامین مختلف دفاع مقدس در اردبیل

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.