وزیر خارجه چین اعلام کرد که آمریکا مسئول ایجاد تنش‌های تجاری میان این دو کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جرمی هانت»، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که واشنگتن مسئول تنشهای تجاری ایجاد شده اخیر با پکن است و مسئولیت ایجاد آن بر دوش چین نیست.

وی در ادامه افزود: آمریکا از تجارتی که با چین داشته سود کرده است؛ زیرا توانسته به کالاهای ارزان قیمت چینی دست یابد. این تنشهای تجاری ایجاد شده به خاطر آمریکا رخ داده است و آن هم به سبب مصرف بالا و صرفه جویی پایین آمریکا و تسلط دلار در بازار جهان است.»

وانگ یی در ادامه گفت که چین خواستار وقوع یک جنگ تجاری با آمریکا نیست؛ بلکه فقط در تلاش است از منافع خود دفاع کند.

این مقام چینی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر مدعی شده است که تجارت با چین ناعادلانه بوده است. ترامپ پیش از این هم در ابتدا از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تمجید کرد و پس از آن با استفاده از لفظی تند گفت که در تجارت میان آمریکا و چین، این مسئله سالیان سال برای واشنگتن ناعادلانه بوده است که این مشکل باید خیلی زود حل شود.

رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری میلادی هم تعرفه هایی را بر روی میلیاردها دلار از کالاهای صادراتی چین اعمال کرد. به دنبال آن هم چین تهدید کرد که مقابله به مثل خواهد کرد. کارشناسان درباره احتمال وقوع یک جنگ تجاری میان آمریکا و دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین ابراز نگرانی کرده اند.

ترامپ پیشتر گفته بود که کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را با ارائه فولادهای ارزان قیمت در اختیار گرفته و باعث از بین رفت مشاغلی در آمریکا شده اند.


انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار