نمایشگاهی از آثار ۴۵ نقاش از اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران ۱۰ مردادماه امسال در گالری دیار سنندج برپا می شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرگالری دیارسنندج با اشاره به اینکه این گالری از سال ۹۵ تاسیس شده است، گفت: در طول یک سال و نیم اخیر ۲۵ نمایشگاه در این گالری برپا شده و بالغ بر ۸ هزار نفر هم از آن بازدید کردند.
حسن انجمن معرفی دستاوردهای هنری و گام نهادن در مسیر اقتصاد هنر را از اهداف این گالری خواند و عنوان کرد: نمایش آثار هنری به ویژه هنرهای تجسمی هنرمندان داخل و خارج کشور از دیگر اهداف ایجاد این گالری است.
وی با اشاره به اینکه امکان نمایش و عرضه هر اثر هنری  در گالری دیار وجود ندارد، اظهارداشت: هیئتی از کارشناسان و ناظران بر آثار هنری که قرار است در نمایشگاه به نمایش درآیند، نظارت می کنند و بعد از تایید آنها بر دیوار گالری قرار می گیرند.
وی یکی از فعالیت های این گالری را تعاملات برون مرزی خواند و افزود: در این راستا ۱۰ مردادماه امسال نمایشگاه مشترکی از آثار هنرمندان نقاش استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران در این گالری برپا می شود.
مدیرگالری دیارسنندج این برنامه را یکی از جذاب ترین تعاملات اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد و ادامه داد: این نمایشگاه را با مشارکت گالری هفت رنگ سلیمانیه و با حضور هنرمندان شاخص استان هم چون هادی و مهدی ضیاءالدینی، فردین صادق ایوبی و غیره برپا می کنیم.
انجمن بیان کرد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه بین المللی برپا شده در گالری دیار است که امیدواریم بتوانیم از این به بعد شاهد برگزاری نمایشگاه هایی با حضورهنرمندان دیگر کشورهای دنیا هم باشیم.
وی با اشاره به اینکه از هر کدام از ۳۰ هنرمند سلیمانیه اقلیم کردستان عراق سه اثر برای نمایش به این گالری ارسال شده بود، گفت: از آثار ارسال شده ۳۰ اثر از این ۳۰ هنرمند که متناسب با فضای جامعه ما بودند، مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ۱۵ اثر هم از ۱۵ هنرمند نقاش استان پذیرش شده و در این نمایشگاه که چهار روز به طول می انجامد، به نمایش در می آید.

گفتنی است،این نمایشگاه از 10مردادماه امسال افتتاح می شود.
انتهای پیام/م

نمایش 15 اثر از ۱۵ هنرمند نقاش کردستانی در در گالری دیار سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار