رئیس حوزه هنری استان کردستان، از بازنشستگان به عنوان گنجینه ملی و سرمایه معنوی نام برد و از آمادگی حوزه هنری برای ثبت خاطرات بازنشستگان و تجربیات آنان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی در دیدار با رئیس و اعضای کانون بازنشستگان استان کردستان گفت: نگاه به بازنشسته به عنوان یک نیروی از کارافتاده باید تغییر پیدا کرده و برای ثبت تجربه‌های گران سنگ این عزیزان و بهره مندی از دانش و تجربه سالیان متمادی تلاش و کوشش در عرصه کار و زندگی و انتقال به نسل جوان، تمام توان‌ها را به کار انداخت.
وی افزود: با ثبت این تجربیات آزمون و خطا‌ها در کار‌ها به حداقل می‌رسد و نسل جوان با بکارگیری آن‌ها ایده‌های نو خلاقانه تری را بوجود می‌آورد که در نهایت زمینه پیشرفت و ترقی در استان و کشور می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: در حوزه هنری استان درصددیم تا درقالب تاریخ شفاهی هنرمندان و پیشکسوتان و افراد تأثیرگذار جامعه خاطرات و تجربیات عزیزان را گردآوری کنیم و این آمادگی را داریم تا در خصوص ثبت خاطرات بازنشستگان با همکاری کانون بازنشستگان استان اقدام کنیم.
وی تأکید کرد: تکریم از بازنشستگان باید در مقام عمل و واقعی باشد و از کار‌های شعاری و گذرا دوری کنبم که این آمادگی را داریم هم برابر وظایف سازمانی و هم برابر وظایف فراتر از سازمان در حل مسائل و مشکلات مربوط به بازنشستگان با کانون بازنشستگان استان همکاری کنیم.
مرادی در ادامه، ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های هنری بازنشستگان را ضروری دانست و تصریح کرد: در کنار برگزاری ویژه برنامه‌هایی مختص بازنشستگان هنرمند همچون برپایی نمایشگاه هنری، ورک شاپ و ... برگزاری نشست‌های هم اندیشی بین بازنشستگان و جوانان می‌تواند در بالا بردن سطح توانمندی جوانان بسیار مفید باشد.
وی افزود: توجه به نقش و جایگاه بازنشستگان در خانواده هم از بخش‌های بسیار مهمی است که باید در حفظ آن تلاش کنیم که این آمادگی را داریم در قالب تفاهم نامه‌ای با شناخت پتانسیل‌های طرفین و با هدف توجه جدی با ارزشمندی مقام شامخ بازنشستگان همکاری حوزه هنری استان کردستان و کانون بازنشستگان را عملیاتی و اجرایی کنیم.
انتهای پیام/م

بازنشستگان گنجینه ملی و سرمایه معنوی هستند

برچسب ها: اشتغال ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.