رئیس‌جمهور کرواسی اعلام کرد در سفر اخیر خود به روسیه از ولادیمیر پوتین برای بازدید از زاگرب، پایتخت کرواسی، دعوت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «کولیندا گرابار-کیتاروویچ»، رئیس جمهور کرواسی در یک مصاحبه اعلام کرد که در سفر ماه اکتبر به شهر سوچی روسیه و همچنین در سفر اخیر به این کشور برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی 2018 روسیه، از ولادیمیر پوتین دعوت کرده است که به زاگرب سفر کند.

در صورتی که ولادیمیر پوتین این دعوت را بپذیرد، این نخستین سفر او به پایتخت کرواسی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اخراج یک دیپلمات روس از کرواسی به دلیل بحران بوجود آمده پس از مسمومیت یک جاسوس سابق روس در سالزبری انگلیس، هیچ تأثیری بر روابط مسکو و زاگرب نداشته است.

«انور ازیموف»، سفیر روسیه در کرواسی هم پیشتر اعلام کرده بود باوجود اینکه کرواسی از همه تصمیم‌های اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، اما تحریمها علیه مسکو بیش از همه به کرواسی ضرر می‌رساند. مردم کرواسی و جامعه تجاری این کشور کاملا با تحریم‌ها علیه روسیه مخالف هستند.

رئیس جمهور کرواسی در ماه جاری میلادی برای تماشای بازی تیم ملی کشورش در مسابقات جام جهانی فوتبال به روسیه سفر کرد و به دلیل انجام اقداماتی از جمله خرید بلیت پرواز معمولی برای سفر به روسیه و نحوه تشویق تیم ملی کشورش به تیتر اخبار خواندنی روسیه تبدیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار