پلیس ایتالیا پس از ۶۴ سال از معمای مرگ اسکی‌باز فرانسوی که در ارتفاعات آلپ گم شده بود، پرده برداشت.

حل معمای مرگ اسکی باز فرانسوی پس از بیش از نیم قرنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، پلیس ایتالیا پس از حدود بیش از نیم قرن و به لطف رسانه‌های اجتماعی این کشور موفق به شناسایی هویت اسکی باز فرانسوی شد. این فرد سال‌ها پیش در ارتفاعات آلپ گم شده بود.

در سال 2005 پلیس منطقه ائوستا ایتالیا بقایای بدن یک انسان و تجهیزات اسکی بازی او را در ارتفاع 3 هزار متری در کوه‌های نزدیک به مرز ایتالیا و سوئیس یافت. در آن زمان پلیس ایتالیا تصور می‌کرد این فرد در حین اسکی دچار مرگ شده است اما موفق به شناسایی هویت این فرد نشد.

پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری «دی ان ای» سال گذشته به محققان پزشکی قانونی در تورین ایتالیا این امکان را داد تا یافته‌های پیشین  خود درباره این مرد را بررسی کنند. این یافته‌ها عبارتند از:  یک مرد حدودا 30 ساله با 1.65 متر قد که در اوایل بهار دچار مرگ شده است. محققان پزشکی قانونی تورین همچنین تائید کردند که این مرد در دهه 1950 گم شده است. محققان با یافتن سکه‌ای در جیب این مرد دریافتند که آن سکه متعلق به دوره‌ای بین سال‌های 1950-1946 است.

با این حال و علیرغم تلاش‌های بسیار، محققان نتوانستند هویت این فرد را کشف کنند و این فرضیه را مطرح کردند که این فرد ممکن است ایتالیایی نباشد و بنابراین احتمالا هیچ کس در این کشور نتواند او را بشناسد. پلیس ماه گذشته یافته‌های خود درباره این مرد مجهول‌الهویت را در رسانه‌های اجتماعی این کشور منتشر کرد و از مردم خواست برای حل این معما  کمک کنند. این خبر به سرعت فراگیر شد و چندین روزنامه و شبکه رادیویی اخبار مربوط به این مرد را دنبال می‌کردند.

سرانجام یک شهروند فرانسوی که به برنامه رادیویی درباره این اسکی‌باز گوش می‌داد ارتباطی میان اسکی باز فرانسوی و عموی خود، که سالها پیش ناپدید شد، پیداکرد. «اما نسم» (شهروند فرانسوی) در پاسخ به پیام فیسبوکی پلیس نوشت که آنری لو ماسنی، عموی او در سال 1954 در طوفان وحشتناکی در کوه‌های آلپ گم شده است. پلیس اعلام کرد نتایج آزمایش دی ان ای از پدر پیر «اما»، این موضوع را تائید کرد که بقایای جسد یافت شده متعلق به آنری لو ماسنی است.

پدر «اما» همچنین توانست جزئیات بیشتری را درباره برادرش در اختیار پلیس قرار دهد. لو ماسنی در آن زمان 35 سال داشته و کارمند وزارت بازرگانی فرانسه بوده است و علاقه وافری به اسکی داشته است. او عاشق تنهایی در کوهستان بوده و اهمیتی به خطرات بالقوه آن نمید‌اد.

هنری لمسن سرانجام در روز تولدش در 26 مارس سال 1954 و در تنهایی کوهستان کشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار