مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

ارز مورد نیاز تشکل‌ها برای واردات نهاده‌های دامی تامین می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ارز مورد نیازتشکل‌ها با نرخ مصوب برای واردات نهاده‌های دامی در استان تامین می‌شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

ارز مورد نیاز تشکل‌ها برای واردات نهاده‌های دامی تامین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشستی با ۳۰ نفر از مدیران عامل و مسئولان تشکل‌های فعال در حوزه دام سنیگن اعم از اتحادیه وتعاونی‌های مربوطه افزود: ورود اتحادیه‌ها و تشکل‌ها به موضوع واردات این نهاده‌ها و عهده دار شدن نقش محوری از سوی خود آنان می‌تواند کمک بیشتری به تامین به موقع نهاده‌ها نماید.

وی تصریح کرد: تلاش بر آن است نهاده‌های مورد نیاز استان را با نرخ ارز مصوب تامین کنیم و در این راستا نقش اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برای مشارکت در واردات نهاده‌ها مهم است و تا کنون هم همکاری بسیار خوبی داشته اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما ارز مورد نیاز را به نرخ مصوب در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، گفت:افزایش قیمت و فروش هر کیلو شیر خام به قیمت ۱۵۷۰ تومان از سوی کارخانجات خود اقدامی مثبت است که بعد از چند سال محقق شد و از آن حمایت می‌کنیم، زیرا مسیر حمایت از مصرف کننده حمایت از تولید کننده است.

رسولیان با اشاره به مشارکت بیشتر تعاونی‌ها واتحادیه در فرآیند تامین و توزیع نهاده‌ها و تولید شیر و بازاریابی محصولات افزود: در بحث استمهال وام‌های بخش دامداری و مشکلاتی که فعالان بخش با بانک‌ها و محیط زیست دارند، پیگیری‌هایی شده و کمک‌هایی هم برای تسریع در دریافت پول و طلب دامداران از کارخانجات لبنی انجام شده است.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: در این راستا کمیته مبارزه با احتکار و اختفای کالا‌های اساسی در استان فعال می‌شود وهم اکنون مقدمات کار به انجام رسیده و به زودی فعالیت خود را با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و ... آغاز می‌کند تا نظارت و کنترل جدی و گسترده‌ای در بحث احتکار و اختفای کالا‌های اساسی ازجمله نهاده‌های دامی اقدام و نیاز مردم تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:طی این مدت تشکل‌هایی که واردات نهاده‌ها را انجام دادند همکاری خوبی داشته و با قیمت واقعی بر مبنای ارز با نرخ مصوب به بازار ارائه کردند و ما هم قول دادیم ارز مورد نیاز آن‌ها را تامین کنیم و اینگونه هم شده است.

رسولیان با بیان اینکه تولید کنندگان خوبی در این حوزه در خراسان رضوی داریم افزود: باید تقویت و حمایت شوند و بنای استان هم بر این امر بوده و هست.

گفتنی است خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز و مرغ جایگاه خوبی در کشور دارد و جزو استان‌های برتر بوده و روزانه ۲۵۰۰ تن شیر در این استان تولید می‌شود چنانکه سرانه تولید شیر استان تقریبا ۱.۵ برابر سرانه کشوری است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مسیر حمایت از مصرف کننده مسیر حمایت از تولید کننده است

برچسب ها: واردات ، احتکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.