وزیر صنعت، معدن و تجارت از امکان ۱۵ درصد صادرات فولاد ایران در ۲ سال آینده خبرداد و گفت: ۷۰ درصد پیشرفت در تولید این محصول را داشته ایم.

امکان ۱۵ درصد صادرات فولاد ایران در ۲ سال آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد شریعتمداری در مراسم عملیات اجرایی فولاد تربت حیدریه با بیان اینکه در تولید آهن اسفنجی در کشور خودکفا هستیم افزود: باتوجه اینکه وضعیت کشور در این حالت می‌باشد، اما بیشتر فعالان اقتصادی ما همچنان به بهبود اوضاع امیدوار هستند.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی اقتصاد کشور، افزود: ما درتولید زعفران 55 درصد رشد داشته ایم و 85 درصد صادرات ما کالا‌های سرمایه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: اگر کشور به سمت رکود پیش میرفت اکنون این رونق در صادرات و واردات ما وجود نداشت و تقاضا برای فعالیت اقتصادی نداشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دولت  از سال 92، 120 تن ظرفیت تولیدی فولاد را داشتیم، گفت: اکنون این رقم به 205 تن رسیده و این درحالیست که 80 میلیون تن با افزایش روبرو بوده است.

وی همچنین به سرمایه گذاری 3 طرح توسط سرمایه گذاران خارجی در خوزستان اشاره کرد و گفت: ما خودمان نباید پمپاژ عدم قطعیت کنیم، چون این فشار‌ها هم مانند فشار‌های گذشته است و به پایان می‌رسد.
 
انتهای پیام//ف.ح

آغاز عملیات اجرایی فولاد تربت حیدریه

برچسب ها: وزیر صنعت ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.