معاون طرح برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت از تخصیص یارانه به زیرساخت‌های تولید و بسته بندی به منظور حمایت و تقویت چرخه تولید تا صادرات ، در امسال خبر داد .

تخصیص یارانه به زیرساخت‌های تولید و بسته بندی در سال جاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رحمانی در جلسه بررسی وضعیت صنعت پوشاک و سوغات خراسان رضوی گفت : امسال به منظور تقویت صادرات اقداماتی در دست انجام است که از جمله آن‌ها اختصاص یارانه به این دو بخش است.
 
وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های تولیدات و ظرفیت‌ها با هدف معرفی توانمندی ها، توسعه و ارتقا کیفیت وکمیت بسته بندی و فرآوری، از پیش نیاز‌های توسعه صادرات است.

وی با اشاره به اینکه امسال به صادر کنندگان یارانه و نیز جوایز صادراتی اعطا می‌شود افزود: هیچ سهمیه بندی هم در این زمینه اعمال نمی‌شود و هر استان به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و فعالیت در این حوزه می‌تواند از این منابع و یارانه‌ها بهره گیرد.

رحمانی با اشاره به حوزه پوشاک گفت : امروز 11 درصد بنگاه‌های صنعتی کشور در این حوزه فعال است و با وجود 5 درصد سرمایه گذاری صنعتی کشور 13 درصد اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده است.

معاون طرح برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : وقتی با 5 درصد سرمایه گذاری 13 درصد اشتغال در اختیار بخش پوشاک است به مفهوم آن است که این حوزه می‌تواند با سرمایه گذاری کمتر اشتغال بیشتری ایجاد کند و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و ایجاد شغل را داراست .

وی افزود : هم اکنون برنامه عملیاتی راهبردی صنعت، معدن و تجارت و کشور در دست تدوین است و مراحل نهایی خود را می‌گذراند و بر اساس آن یکی از اولویت‌های خراسان رضوی برای ارتقا پوشاک است.

رحمانی با بیان اینکه بیشترین سهم خرید در سبد سوغاتی زائران استان را پوشاک تشکیل می‌دهد، گفت : این استان از قطب‌های پوشاک کشور است و باید قدرت رقابت پذیری و کیفیت تولیدات خود را بالا برده و در عین در اختیار گرفتن بازار خود در عرصه صادرات هم حضوری درخور داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : امسال برای حمایت از تولید داخل به صورت ویژه و گسترده با قاچاق پوشاک مقابله می‌شود و در عین آنکه نوسازی و بهسازی صنایع این بخش هم در برنامه ریزی‌ها دنبال می‌شود.
 

انتهای پیام// ف. ح
 

 

با قاچاق پوشاک مقابله می‌شود

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.