۱۳ طرح گردشگری در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد ۱۳ طرح گردشگری آماده واگذار به بخش خصوصیگفت:پیش از این مناطق گردشگری باغ فردوس، شلال دان، تنگ تامرادی و تنگ گنجه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده بود.
محمود باقری افزود: این طرح‌ها برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری و بهره برداری به مدت زمان محدود به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران پس از اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز و برداشت هزینه انجام شده به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال از مناطق گردشگری بهره برداری و سپس به دولت بازگرداننده می‌شود.
باقری با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد اندک از سرمایه گذاران این طرح‌ها حمایت می‌کند اضافه کرد: تسهیلات بانکی پس از ارائه طرح توجیهی براساس نیاز مصوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: واگذاری مناطق گردشگری به بخش خصوصی، حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در بحث آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین برنامه‌ها برای توسعه گردشگری در این استان است.
باقری افزود: هم اکنون ۵۰ پرونده برای پرداخت تسهیلات بانکی به ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی این استان در برج میلاد تهران و جشنواره غذای ایرانی از برنامه‌های معرفی جاذبه‌های فرهنگی در تابستان امسال است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی استان دیدن می‌کنند افزود:۹۰ درصد از گردشگرانی که از جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنند ایرانگردان هستند وسالیانه سه میلیارد ریال از گردشگران برای ورود به مناطق گردشگری دریافت می‌شود.
باقری ادامه داد: ۷۵ درصد از گردشگرانی که وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند در کمپینگ‌های اقامتی اسکان می‌یابند.
وی افزود: براساس برآورد‌های کارشناسی به دلیل استقبال گردشگران از کمپینگ‌های اقامتی به جای هتل هر ایرانگرد روزانه ۳۵۰ هزار ریال درآمد برای مردم استان ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: هر گردشگر خارجی نیز بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌کند.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، سی سخت، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

 انتهای پیام/غ

حضور بخش خصوصی در رونق گردشگری استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.