مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان از نیاز به مجوز برای انجام پرواز هواپیمای آبپاش به منظور اطفای آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: برای آتش سوزی دوباره در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مقرر شده تا با توجه به تاثیرگذاری بیشتر هواپیما در اطفای حریق تقاضای پرواز برای هواپیما در خاک عراق از سوی مدیریت بحران خوزستان به وزارت کشور و وزارت دفاع تقدیم شود.

وی افزود: مقرر شد با هماهنگی وزارت امور خارجه در این استان جلسه مشترکی به صورت ویژه بین خوزستان و استان میسان عراق برگزار گردد.


بیشتربخوانید: آتش بر تن خشکیده هورالعظیم چمبره زده است 


لاهیجان زاده با اشاره به جلسه ستاد بحران بیان داشت: شب قبل در جلسه ستاد بحران پیشنهاد شد تا سازمان آب و برق خوزستان امکان رهاسازی آب از طریق بخش ایرانی به عراق را بررسی کند تا مشخص شود انتقال آب به سمت عراق از رودخانه کرخه قابل تأمین است یا اینکه امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان عنوان کرد: فرمانداری شهرهای هویزه، سوسنگرد، اهواز، حمیدیه و کارون باید ضمن قرار داشتن در حالت آماده باش بر فعالیت مراکز درمانی نیز نظارت داشته باشند.

لاهیجان زاده در پایان گفت: در اولین دوره آتش سوزی در تالاب هورالعظیم بالغ بر ۱۸ هزار هکتار از تالاب در بخش عراقی طعمه حریق شد.

انتهای پیام/م

آتش سوزی در تالاب هورالعظیم

برچسب ها: آتش سوزی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.