مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آتش در بخش عراقی هورالعظیم گسترده تر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه آخرین تصاویر ماهواره ای که بعدازظهر امروز دریافت شده، نشان دهنده گسترش آتش سوزی در عمق حدود 20 کیلومتری تالاب بین المللی هورالعظیم در بخش عراقی است، بیان

داشت: انجام دوباره عملیات اطفا، مستلزم هماهنگی دوباره با کشور عراق است.

وی اذعان کرد: براساس این تصاویر، دود غلیظی که از شامگاه گذشته تا صبح امروز اهواز را فرا گرفته بود ناشی از همین آتش سوزی است.


بیشتر بخوانید: جدال با آتش در بخش عراقی هورالعظیم برای سومین روز متوالی


 لاهیجان زاده در ادامه افزود: با توجه به تصاویر گذشته از تالاب، به نظر می رسد که این آتش سوزی قبلا با وسعت کم وجود داشته که اکنون گسترش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر لزوم تصمیم گیری برای انجام دوباره عملیات اطفاء حریق اظهار داشت: در دور اول عملیات اطفاء حریق در زمینه مختصات مکانی مناطقی که عملیات اطفاء حریق انجام می شود (تا عمق 9 کیلومتر در آنسوی مرز) با کشور عراق مذاکره و توافق صورت گرفته بود، بدین ترتیب انجام عملیات دوباره مهار آتش در خاک عراق مستلزم هماهنگی های مجدد است.


بیشتر بخوانید:آتش هورالعظیم به جان حیوانات افتاد/ درمان رایگان گاومیش های سوخته


به گفته این مقام مسئول، وسعت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.

احمدرضا لاهیجان زاده نسبت به گسترده شدن آتش سوزی در هورالعظیم هشدار داد و بیان کرد: براساس پیش بینی های هواشناسی احتمال وزش باد شدید در منطقه وجود دارد، به همین دلیل نگرانی از بابت تشدید حریق بوجود می آید.

انتهای پیام/گ

گسترش آتش در هورالعظیم

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.