مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های امسال منابع آب، دسترسی حیات وحش استان 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سید اصغر مطهری مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب حیات وحش استان گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های امسال منابع آب دسترسی حیات وحش استان 50 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بیشتر چشمه های در دسترس حیات وحش منطقه خشک شده و از سویی مراتع از نظر وضعیت پوشش گیاهی وضعیت مناسبی ندارند.

مطهری با اشاره به وضعیت کمبود آب حیات وحش افزود: در این زمینه باید توجه ویژه ای شود ازسویی انتقال آب با تانکر نیز صورت می گیرد تا از این مقطع بحرانی عبور کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون تلفات حیات وحش در اثر خشکسالی در استان صورت نگرفته است و در این مواقع بحرانی وحوش به سمت باغ ها و اراضی کشاورزی می روند که این خود به حیات وحش لطمه می زند و عده ای سودجو و فرصت طلب اقدام به شکار آنان می کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با اشاره به این که سالانه اعتباراتی برای تامین منابع آب حیات وحش و آبشخورها به شهرستان ها تخصیص داده می شود تا منابع آبی حفظ شود و لایروبی و مرمت چشمه ها نیز انجام گیرد ، گفت : 800 میلیون ریال اعتبار برای خرید علوفه حیات وحش در این استان تخصیص داده شده است.

گفتنی است: در خراسان شمالی 56 گونه پستاندار و 150 گونه پرنده ، 68 خزنده ، چهار گونه دوزیست و هشت گونه ماهی و آبزی دارد که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، پلنگ، بالابان و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

انتهای پیام/آ


اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی 194 هزار و 141 هکتار گستره مناطق حفاظت شده را مدیریت می کند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.