بازیان گفت:امسال در کمیته امداد می خواهیم۳۰ هزار واحد مسکن را تحویل خانوارهای امداد دهیم که از این تعداد۲۲ هزار واحد مسکن‌های مقاوم‌سازی روستایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ابراهیم بازیان ،مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد،گفت:با توجه به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مساکن مهر دارای متقاضی آماده واگذاری هستند، مجلس در قانون بودجه سال 97، طرحی را مطرح کرد مبنی بر اینکه 50 هزار واحد مسکن مهر متقاضی را وزارت راه و شهرسازی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واگذار کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا، مجلس آیین‌نامه‌ای را در ارتباط با چگونگی واگذاری مساکن مهر تکلیف کرد که دولت تهیه کند، هفته قبل در کمیسیون اقتصاد دولت تصویب شد و احتمالاً این هفته ابلاغ می‌شود، با ابلاغ این آیین‌نامه قطعاً مساکن مهر با متقاضی، با تقاضایی که امداد برای مددجویان ایجاد خواهد کرد روند واگذاری تسریع می‌شود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به تبلیغات کمیته امداد در رابطه با تشویق خیرین به‌منظور مشارکت در امر تأمین مسکن مهر مددجویان عنوان کرد: تلاش بر این است در این رابطه ارتباط و اطلاع‌رسانی بیشتر شود، اعلام هم می‌کنیم خیرین با هر رقم و ریالی که می‌توانند در امر مسکن مددجویان تلاش کنند.

بازیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این رابطه گفت: باید تبلیغات به لحاظ رسانه‌ای با ساخت انیمیشن‌های خاص مسکن که در صداوسیما ساخته می‌شود، بیشتر شده و همچنین در نشست با خیرین و علما مطرح‌شده که در ارتباط با رویکرد امداد خدمات امداد برجسته‌تر شود خیرین نیز می‌توانند با اعتماد به کمیته امداد مبلغ خوبی باشند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد مخاطرات اقتصادی اخیر کشور بر روند تأمین مسکن مهر را مورداشاره قرار داد و تأکید کرد: تلاش بر این است مخاطرات اقتصادی اخیر تأثیر کمتری بر روند تأمین مسکن ایجاد کند، ازآنجایی‌که مسکن مشارکتی است، سعی بر این است وام قرض‌الحسنه کم‌بهره بانکی در تأمین مسکن بکار گیری و تلاش می‌کنیم با رعایت الگوی مناسب، مدیریت زمان و استفاده از مصالح و کالای ایرانی بتوانیم قیمت تمام‌شده را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه افزایش متوسط 30 درصدی مسکن در کشور مخاطراتی را در زمینه مسکن شهری و روستایی ایجاد کرده اما تلاش متمرکز ما این است که با مدیریت زمان و مدیریت هزینه‌ها اثر منفی مخاطرات را در ارتباط با مسکن مددجویان کاهش و از طرفی سعی بر این است که ارتباط و اطلاع‌رسانی بیشتر شده و اعتماد مردم را افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: امسال در کمیته امداد بنا بر این است 30 هزار واحد مسکن را تحویل خانوارهای امداد دهیم که از این تعداد 22 هزار واحد مسکن‌های مقاوم‌سازی روستایی و مابقی مسکن‌های مربوط به مسکن‌های مقاوم‌سازی شهری است.

وی با بیان تفاوت مسکن مهر کلان‌شهرها و شهرهای کوچک بیان کرد: در شهرهای بزرگ طبیعتاً مشارکت بیش از سایر شهرها داشته باشیم، مجموعه شرایط طوری است که یک نگاه عدالت محور در بحث تأمین مسکن داشته باشیم اگرچه مخاطرات اقتصادی کشور و تورم روند را کند کند اما سعی بر این است با رصد این مخاطرات این تأثیرگذاری را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ ح

۲۲۰۰۰ واحد مسکن‌ مقاوم‌سازی روستایی امسال تحویل خانواده‌های تحت پوش کمیته امداد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار